quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Få nu inte slaget.....

Av Susanne - 17 januari 2015 20:29


I går....

Tidig start hemifrån, möta upp kompis, vidare färd till.....

Berner berner och flera berner!

                   

Jaa, mottagandet var det inget fel på,

man blev mosad av ett "GÄNG" berner i olika storlekar och åldrar.       

Mitt i bild är Skorpans syster, Donna, dom är så otroligt lika, både till utseende och sätt.

Kopior, helt enkelt.

           


Många godingar, från stor till liten som tog emot oss.



Och alla är dom lika fina.



Äldst och yngst!



Störst och minst!



Ronja oSkorpan var så klart med på resan, men i en stor flock med hundar,

kan man inte bara släppa in två till, så tjejerna fick tillbringa en stund här.

Och jag lovar, det gick ingen nöd alls på dom......(Vilket dom så klart inte riktigt höll med om)

Dom hade tillgång till ben och vatten, sänga och mjuka fällar.

Trots det valde dom att hålla koll på vad som hände runt omkring.

Och NÄR kommer matte???



Efter massor av prat och hundmys på golvet, åkte vi vidare....

Och se bara vad som mötte oss där!

Får man vara så här söt???


God sko!!


Behövs väl inte så många ord.

Helt perfekta små valpar.



"Akta dig så jag inte hugger dig!!"



  



En liten hyena, men en väldig underbar sådan.



"Ujuj, nu börjar jag bli jättetrött....!"



"Du tanten, du får nog sluta fota nu, jag bara MÅSTE sova lite"   



Det bästa som finns, små bernervalpar.

Dom doftar så gott, dom små magarna är så rosa och lena.....

Om jag smusslade med några hem?

Nepp!

Hur söta och gulliga och allt det där, dom än är, så har jag redan två tjejer, och det räcker så bra, så bra.

Jag vill verkligen hinna med allt det som vi gör i dag,

och en valp till skulle innebära att vi fick dra in på en del saker.

Det är jag inte redo att göra.



Efter en jättetrevlig dag med ännu trevligare människor, så bar det av hemmåt igen.

Hann inte ens lägga över bilderna från kameran, utan stupade liksom i säng.

      

 Att vakna till sol i morse, det mådde man inte direkt illa av heller.

Bara att passa på, fram med kameran, och ut i det vackra vädret.

   (Haha, som om jag lagt in kameran i en vrå....Näe, den ligger nog alltid framme)

  


En Skorpa i solen.....en riktig Sol-Skorpa   



Ronja tillbaka, efter att ännu en gång försökt bekanta sig

med kossorna som driver omkring här hos oss.

Jag fattar inte riktigt, är det bara jag som reagerar över detta här omkring?

Alla verkar helt enkelt skita i det fullkomligt?

Är folk fega, eller rädda, eller vad är det?



Fick dom att sluta bry sig om dom långhåriga "mods-kossorna"

och ägnade oss åt lite kontaktövningar istället.

Båda två älskar att träna, det finns inget som går upp mot det.



En av dom får sitta stilla och vänta,

medan den andra får göra några mindre avancerade övningar.



Och så byter vi......Och just det där att sitta stilla och vänta, det är väl en form av träning det också.

Svårt som tusan är det i alla fall     



Till största delen blev det nog ändå lek o bus....


Nu fortsätter rensningen av kameran, och bilderna.

Många många bilder togs både i går och i dag, men bara en bråkdel blev något att ha.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

18 januari 2015 08:35

Nu är jag ju total motståndare till det där att avla fram mindre o mindre hundar av vissa raser meeeen...... Den dag någon kan få berner att stanna i växten där någonstans :D
Fint gäng vid räcket där! En kille längst till höger? Undebart huvud!
Nästan så jag känner valpdoft här ;)
Och kossorna..... Med tanke på vad man läser om djurskyddsinspektörer (finns en hel del underligt där....) så begriper jag inte att de går där! Har ägaren fått resten omhändertagna o dessa inte fångats? Härligt ändå att de verkar klara sig rätt bra.

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

19 januari 2015 20:06

Jaa, det vore något det, Eva! En miniberner ;-)Fast för egen del trivs jag nog rätt bra med den nuvarande storleken....Men sååå söta dom är!!
Ang. kossorna! Har pratat med ägaren, som verkligen inte bryr sig överhuvudtaget. Säger att han ska hämta hem dom, men det har han sagt i över ett år nu. Och han har även många kossor hemma. Som det är nu, så har vi koskit överallt......snart är dom väl på tomten en dag, och då blir jag inte glad allas (även om jag tycker om djur)

 
Anette

Anette

18 januari 2015 09:28

Härliga bilder!! Säger bara ett namn: ❤️❤️Jopp❤️❤️

http://www.afdragon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards