quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

I morgon ska vi sova.....

Av Susanne - 19 januari 2015 20:07


Knappt man tror det är sant?

Händer det på riktigt?

Jag har INTE haft hundarna med mig i dag?   

Joo, det känns lite konstigt, det gör det....vet inte hur många ggr jag tittat i backspegeln,

för att säga till mig själv, "Jaa, just det ja, dom är ju hemma!"

                          


Eftersom det jag skulle göra inte tillät att hundar följde med, och maken var hemma,

så fick jag helt enkelt åka själv.

Jag har inte ens varit ute på en långpromenad i dag?

Även det gjorde maken, och dom hade det sååå trevligt i skogen  


I går skrev jag om den märkliga tunneln under Göta Kanal.

Jag ska verkligen försöka ta reda på mera om den.

Så idag letade jag reda på lite telefonnummer, till chefen för Göta kanalbolaget.

Kom faktiskt fram, och fick prata med en mycket trevlig människa.

Dom hade aldrig hört talas om det???

Men gissa att jag satte igång något, dom skulle "luska" med människor som kan ALLT om kanalen.

Vad kul!

Nu väntar jag med spänning på att få höra från dom,

och få reda på lite fakta om hur det hänger ihop med allt.



Någon måste ju veta!?

Och jag tror inte många känner till den här tunneln, eftersom den är helt oförstörd.

Kan tänka mig att det vore lite förstört om många visste.

Kanske har jag helt fel.....



Fina fina Ronja.....

  

Var bara tvungen att gå igenom flera bilder från vår "valpresa",

och naturligtvis placera några av dom här.


Den här killen, han är såå otroligt fin!

Hans namn.....Joop! Söt som socker   


"Och jag, jag heter Pita!"




"Dom säger att jag ska kissa på den här tidningen.....det händer att jag missar,

eller inte hinner riktigt,

så jag tänkte att det är väl bäst att jag ligger här på,

så är jag nära hela tiden"

  



"Operation" finkamning pågår av Ronja, och jösses va päls hon har, den tösen.

Men en vacker dag, då är vi nog klara.




Sicken himla tur ni har varsin nu då......




Skorpan har "paxat" för den röda.....Typiskt henne!



Jaha ja, ingen mera mat i dag,

inte en liten munsbit ens, för i morgon ska flickorna sövas.


Vilken tur för dom att dom inte vet vad som ska hända,

och vilken tur att dom inte läser den här bloggen

  


Skorpanstil i bil!


Just det ja.....måste beställa också.....

Jag tänker så här...

Hur troligt är det att det skulle hända igen?

Att Skorpan hamnar som tryck på tröjor?

Högst otroligt, tror jag.

Därför får jag nu chansen att beställa igen, och den möjligheten tar jag så klart.

Denna gång kommer jag vara lite mindre färggrann....mera svart, grå.....




Nepp, nu förbereda inför morgondagen

Sov gott och kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards