quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Min dag i dag!

Av Susanne - 21 januari 2015 20:30

           

En sån' där riktigt "braig" dag!

         Det var precis vad det blev i dag, och det tack vare besök av kära vänner     


Kan man bli annat än glad över den här synen?

Näe, just det....



Dessutom hade vi fått snö, och det snöar fortfarande.

Undrar om det är någon berner som inte gillar snö?

Att dom här fyra vännerna älskar det, det gick inte att ta miste på.



Dom sprang o sprang o sprang....

Den som blir jagad här är....exakt, Skorpan!!



Hon, alltså Skorpan, hon var ett riktigt "rivjärn" i dag.

Gossarna fick sig några utskällningar som hette duga.

Det roliga var att se hur hon ställde sig i lekställning, OCH skällde ut dom, samtidigt!

Inte undra på att dom inte riktigt förstod hur hon menade?


"Men.....jag kan väl bara få ligga här, nära dig en stund, Skorpan? Och bara titta på dig?"



Lilla Ludde   



Man tycker ju inte att det var såå väldigt länge sedan vi såg honom sist,

men inser att jösses vad fort dom växer, dom där små nallarna.

Han börjar bli stora fina killen, minsann.



Jämför......man tror knappt det är sant.

Kan någon så liten bli så stor?   



"Jag följer med dig, Ronja, du verkar vara en snäll "tant" du"    



"Bara att du hänger på här, grabben! Strunta i argbiggan Skorpan du"   



 Man kanske skulle ha gett Lilla Ludde lite krumilurpiller........? 

Ludde och Linus i somras   



Samma grabbar i dag!

Några månader senare.....

Lika goa' hundar, bara något större   


      

En Ludde-bild till bara   



Skrattar gott åt den här bilden!

Man får jobba hårt för att få alla på plats...samtidigt   


Stanna kvaaaar!


I dag går det ganska skapligt.....(Med betoning på skapligt)

Fr.vä (men det ser ni nog) Skorpan, Ronja, Ludde och Linus.



"Åh, vad kul vi har haft det i snön i dag, med våra "kill-kompisar"!!



    Tjohoooo! 

(inget optimalt väder att fota i precis, men jag kan ju inte låta bli ändå)



Vi säger TACK för besöket och sover gott i natt   



Dessa två luringar, stod helt plötsligt och kikade in i fönstret i dag!

Hade öppnat på vid gavel för att vädra lite...


"Hallåååå, skulle vi kunna få något att tugga på kanske?"

"Ett fika-ben" kanske kunde gå för sig?"


TOKHUNDAR, men ganska företagssamma.....och jaa, ben fick dom så klart

  

Och så bara en sak till!

I brevlådan låg ett grönt kuvert i dag?

Hm...Vad sjutton kan det vara, tänkte jag?

Vet att det utkommit en ny Marabou chokladkaka, JAPP, som enbart vissa lyckliga lyckats få tag i.

Den bara MÅSTE vara god, tänkte jag.


I kuvertet låg alltså en sådan guldklimp!

Jag blev rörd och så klart, jätteglad.

Det var från en vän som jag iofs aldrig träffat, men har kontakt med genom cybervärlden.

Hon har så klart benrer   


Vilka otroligt gulliga människor det finns där ute, så omtänksamma och rara.

Många ggr mycket mera omtänksamma än vänner som man faktiskt känner irl.

Det här gjorde verkligen min dag, och flera dagar framöver.

Än en gång stort TACK till Dig, Maria, för din omtanke   

Gissa att den var god!!! Himmelsk!   



Så där, det var allt för i dag....snöandet fortsätter, så vi får se om vi är helt insnöade i  morgon?

Hundarna tycker nog det är helt ok i alla fall.



Från oss, Kram

Susanne


 
 
Lillian

Lillian

22 januari 2015 06:27

Jo mer snø jo bedre. Her er det en halv meter og hundene storkoser seg.

http://www.sognafaret.no

 
Eva H

Eva H

22 januari 2015 23:09

Men lille Ludde-plutten!
Kommer ihåg tidigare bilder (om det nu inte var ngn annan....). Det borde dock vara olagligt för berner att växa SÅ fort :)
Måste också kommentera att han fortfarande ser liiiiiite barnslig ut :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards