quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Kan man säga att dom passar i snö?

Av Susanne - 22 januari 2015 22:08


 Och där fick jag så jag teg!

  Snö, snö och ännu mera snö!

Inte ett pip tänker jag säga som kan tolkas som negativt om det, hehe   


   


Anledningen, den är så klart, att dom här båda töserna som vi delar vårt liv med,

dom älskar't!

Älskar SNÖ!


"Inte ett ont ord om snön, nu matte!!"

  


Innan vi gick till skogs i dag, lekte Ronja o Skorpan med sina roliga bollar.

Dom gillar verkligen just dessa, och nu när det är snö,

så fylls dom med snö, vilket resulterar i att snön yr överallt.


Det är dock en viss skillnad på HUR dom behandlar sina bollar.

Ronja, som bär sin boll lite lagom försiktigt. och undviker därmed all snö i huvudet.



Och så ser vi då här skillnaden....

Skorpan vet inte riktigt vad sakta, försiktigt, lugnt osv betyder.

Hon har inte kopplat det där ännu, att ta det lite lugnt,

då slipper man få hela huvudet fullt med snö.

Tror iofs att hon tycker om att vara en pajas   



Hm....är hon lite medveten om att jag fotar?

Ibland undrar jag.....När hon sitter där och sträcker på sig, och ser så fin ut.

Ronja Ronja   

        


Skorpan vet INTE att jag fotar, det är jag också övertygad om....

Hennes huvud far som på en uggla...Hit o Dit, och Dit o Hit

        Men söt är hon, den där lilla Skorpungen.   

  


  Hoppbanan!

  Ord överflödiga....dom hoppar helt enkelt   


Skorpan.....





Ronja....



Tänk att det här med hopp är så himla kul!



"Vem va're som kasta?"

"VA?"

"Säg det, säg det!"


(Inte så lätt att räkna ut att snön ibland faller från träden,

och att man då kan få den rakt ner i nacken)



Skogen blir helt tyst när snön lagt sig.

Det är såå vackert, som ett vykort.


Att vi även fick besök av bästaste tvåbeningskompisen i dag, som hängde med oss på skogspromenaden, det gjorde dagen ännu bättre.

Att busa med honom (sonen) och att få använda tuffa tag, det ÄR grejer det.

Dragkamp, brottning i snödrivorna, m.m, m.m, då mår vi riktigt bra.



Äsch, jag kan inte bestämma mig för vilken bild som ska vara kvar,

och vilken som ska bort, så det får bli alla kvar.....

  




  



Det blir nog några kilometers spring, och dessutom lite tyngre än vanligt i den tunga snön.



Tänk va, vad härligt med helt rena hundar...flera dagara i rad nu!!

  



Och nu laddar vi om, bara att passa på så länge man kan,

en liten resa igen, med tillhörande ALLT.

Framförallt ryggsäcken packad!


Och på tal om ryggsäck!! Dom fina tröjorna med Skorpan på ryggen, som finns att köpa,

nu kommer man även kunna köpa ryggsäckar, jaa, med Skorpan på!!!

Alltså, jag tycker det är såå roligt, och ganska otroligt också.

Lilla Skorpungen på tröja och ryggsäck! Wow! Klart jag är jätteglad   


Kramar från mig

Susanne

 
 
Ingen bild

Linda Luchterhand

23 januari 2015 01:28

Som vanligt jättefina bilder. Jag ska beställa så jag också får Skorpantröja de är ju superfina!

 
Anna-Karin

Anna-Karin

23 januari 2015 08:04

Kikar in här vilket jag inte gjort på länge nu. Alltid dessa underbara bilder på dina vovvar. Min lilla Mimmi älskar också snön därute nu. Sticker ner nosen i snön och nosar på jag vet inte vad.

Så spännande, som jag förstår det säljer du tröjor med bilder på Skorpan på och ryggsäckar! Lycka till!

En riktigt skön helg i snön med vovvarna önskar jag dig!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

 
Ingen bild

Liza Hansson

23 januari 2015 08:26

Det är så skönt att starta dagen med en titt i din blogg. Flickorna är ju bara för underbara och jag blir så avundsjuk :)
Men om en vecka får jag en egen liten tös att älska!

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 januari 2015 09:10

Hej och stort tack, Linda!!!😀
Vad Kul, haha, att du också kommer ha Skorpantröja! Det är väl tur att hon inte fattar något av det här 😂😂😂😂
Hoppas vi ses i vår/sommar.
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 januari 2015 09:13

Men hej Anna-Karin!
Ja, det var inte igår, tiden rusar.... Och tänk att du också fick din efterlängtade hund till slut 😊
Nej nej, jag säljer ingenting alls, jag bara köper, hahaha.
Ha det bra
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 januari 2015 09:21

Det är ju heeelt underbart, Liza!!! Så härligt, att få hem en liten nallebjörn. Jag önskar dig/er all lycka till med den, vad spännande ❤️
Men åh, vad roligt, tack så mycket för dom fina orden, Liza.
Kanska går att få se det lila underverket på något vis? Har du FB?
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

23 januari 2015 11:51

Jag finns på FB, Liza Hansson.
Det finns ett kort på Wella bland mina foton, mer kommer.
Har varit utan Berner sen september så nu börjar det bli lite jobbigt.
Trevlig helg
Liza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards