quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Inte mycket inte......

Av Susanne - 27 januari 2015 23:15


Väntar och väntar......

"Kommmer du nån' gång, eller?"

Märkligt, dom är som små barn.....märker dom att något är på gång, att vi ska göra något,

då kan dom inte företa' sig någonting alls.

Som Ronja här, hon sitter där och tittar in, och VÄÄÄÄÄNTAR!!!      

  


För tro det eller ej, men det händer att jag har lite lite andra saker

som bara måste göra här hemma.

Jättekonstigt, jag vet!

  

Morgonens skogsbesök var gjort, så dom kunde gott vänta en stund,

det gick liksom ingen nöd på dom


"Men nu så.....nu är vi snart redo, flickor".


"JA JA JA JA"


Skorpan tycks även tro att det vankas något att äta på?

Slickar sig om munnen hela tiden.


"Stadsbesök" med tillhörande hundpromenad mitt i "smeten" det var dagens "mission"

(Drottninggatan gick vi)


  



Dom är så söta när dom står och hoppar jämfota samtidigt vid grinden.

Hopp Hopp Hopp Hopp!!!!

Precis som två (söta)studsbollar....

    



Kamerans batteri dog!!   och jag sa väl kanske några väl valda små ord där på gatan.

Klantigt, men helt förståligt kanske.

Men....vad gör väl det, egentligen?

Det finns så mycket som är viktigare att bekymra sig över i livet,

än ett dött kamerabatteri, eller hur?

Att vara rädda om varandra t.ex, och ta vara på varje dag.

Det gör jag nu, på riktigt!!

Men det fanns en tid då även jag rusade fram i tvåhundra som så många gör.

  


34 ÅR!!!

I dag var det så många år sedan vår äldsta dotter kom till världen.

34!!!   

Det har vi så klart firat i kväll....men det är ändå svårt att fatta....


Nu göra iordning inför morgondagens  hundgrej!

Ska bli så roligt med sällskap då....(cliffhanger) hahaha!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

28 januari 2015 10:00

Bodde jag bara lite närmre skulle jag förmodligen åka "omvägs förbi" bara för att mötas av de där 2 vid grinden :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

28 januari 2015 21:22

Du skulle alltid vara så välkommen, Eva 👏❤️
Kram

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Annaslantligaliv.

Annaslantligaliv.

30 januari 2015 13:20

Jätte söta !!! :) Den där grinden hade Nitro inte låtit vara stängd om vi inte hade satt en spärr på den.

Igår öppnade han ytterdörren när vi var ute och ut springer båda hundarna och Wilma löper och har trosa på sig. Attans rackare.

http://annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards