quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Det blev ett väldans spring!

Av Susanne - 30 januari 2015 18:28

  

Så här brukar det vara...

Jag får en tanke under dagen, en tanke om ett "ämne" jag ska skriva om.

Så ändrar sig det där både nu och då, och ofta tänker jag också, "Jag skiter i det"

Och så sitter jag då här och skriver i alla fall.

Alltid kommer jag på något i sista stund, som jag känner för att "plita ner".


I dag kom jag att tänka på det här med lögn.

Är det något jag avskyr, så är det lögnen.

Vad finns det att vinna, liksom.....INGENTING. För i slutänden tror jag lögnaren "biter sig själv i baken"

Och det kan ju inte va kul? Eller?



I den ena "ringhörnan" = 1 st lögnare, och i den andra, ytterligare 1.

I mitten av ringen står då en som lyssnar,

först från det ena hållet, sedan från det andra.

Två helt skilda versioner av ett ämne.

Dom där båda versionerna är så olika, helt motsatsen till varandra, man blir nästan snurrig!

Nästan som i politiken, faktiskt, men det ämnet ska jag inte gå in på.

Jag tror inte vi kan kora någon vinnare här, det blir dött lopp helt enkelt.

Dött lopp i lögn!

Men jag tror inte det här med att näsan växer om man ljuger!!!

Näe, för då vet jag många som skulle gå omkring med en väldigt lång näsa, hahaha!!


Och så har jag då skrivit något av det konstigaste någonsin.

Klart det finns en tanke bakom, och i mitt fall enbart det,

att en lögn kan inte godtas, helt enkelt.

Det är alldeles för lågt för mig.


Och vilken tur att man då kan välja det helt själv.

Välja attt tycka det är ok, eller inte.

Jag tycker INTE!

(Ta inte detta för allvarligt, men visst finns en smula sanning i det)

  


"Här har vi sprungit omkring"

"Tränat och lekt, och mera tränat och lekt"




"Vi älskar bollarna med snöre i, trots att dom kan vara livsfarliga!"

                         



Skorpungen får bollen i skallen, gång på gång, på gång!




"Om man lutar sig åt den ena sidan när man springer,

då funkar det ganska ok", kom Ronja på.

Då blir man inte slagen så hårt av "bolluslingen"




"Boink, boink, boink......Snart får jag väl hjärnskakning!"




"Men det funkar!!!"

"Gör som jag Skorpan, luta dig åt ett håll!!"




"Äsch, det går inte alls, Ronja.....jag sparkar den framför mig istället!"

Smart, Skorpan!!!




Ibland blir det väldigt trassligt!

  




Vi fortsätter med öva på lite olika saker, och något vi lagt fokus på ett tag nu,

det är att en av hundarna får sitta stilla och vänta på sin tur,

medan den andra "jobbar", och så vice versa.

I början gick det så klart inte alls, båda två skulle visa hur duktiga dom var,

och allt slutade i lite kaos, hehe.

Då var det koppel som gällde!

Men nu kör vi utan att sätta fast någon av flickorna, och oftast fungerar det utmärkt.



Har hittat ett jättekul ställe som vi ska besöka nästa vecka.

Ett ställe som har det där jag älskar.....skog, pluppar på träden, vacker natur.....

Och så en ryggsäck med fika så är allt topp!


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

31 januari 2015 10:55

Du har så rätt om lögner! KAN finnas tillfällen när manförstår varför, men med betoning på KAN alltså....
Jag har nog sagt det förut, att jag starkt misstänker bollar i rep för en del av As problem..... Nästan varenda gång vi kom in, när det var dags för mat, när han bara var glad och upphetsad då kutade han iväg efter en sådan o dängde i sitt eget huvud :) Numer händer det icke, jag gissar att bulorna blev för många till slut :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards