quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Vi startade på låg höjd, sedan blev det högt!

Av Susanne - 26 februari 2015 20:15


        Skorpan;

- Vi var verkligen på tårna, från det att "Lill-husse" kom och hälsade på oss.

- Det är nog bland det roligaste vi vet, när just hans bil svänger upp på infarten.

- Matte har sagt åt honom att ALDRIG ha vita kläder på sig när han kommer.....   

- Ja ja, vi vet, man får inte hoppa!!!

- Det går bara inte att låta bli när just han kommer.



Ronja;

- Han gillar oss!!

- Han blir ALDRIG arg på oss, näe, jag vet att han gillar vårt mottagande.

- Känner ju honom ganska väl, för han bodde ju här när jag var riktigt liten.



När all lek och fika var avslutad var det dags njuta av vårvädret.

Helt undrbart väder i dag.

Och av någon anledning har både Ronja o Skorpan en förkärlek till berg,

jaa, alla höga höjder egentligen.



Så fint ni ligger där.....vänta får jag ta några bilder till bara.....



- Kul!!

- Jättekul, att just jag har massor av grenar som skymmer, mitt i ansiktet   




- Jag fixar det....vänta, så ska jag "knipsa" av dom!!



- Men ååh, nu är du allt lite jobbig, Skorpan   



- Så där då!

- Mycket bättre, nu syns jag ordentligt   




Fin utsikt här uppe   



- Jag tittar bara på min matte....heela tiden   







Jag lägger ofta in en tanke om vad, och hur hundar tänker.

Har inte en aning OM dom tänker över huvud taget, men det ska jag nu läsa om, tänkte jag.

Forskare har börjat glänta på dörren till hundars inre liv!

Har köpt en bok som jag blev tipsad om, av en av mina läkare, som handlar om just detta.



Är det myt eller sanning?

Ska bli så roligt att komma i gång med boken.

Per Jensen är professor i etologi vid Linköpings universitet,

och ägnar bl.a mycket tid åt djurbeteende och djurskydd.

Han har dessutom föreläsningar i dessa ämnen, vilket vore jättekul att gå på.

Hittade dock ingen som passade in för mig, just nu....



När jag ändå var i farten med bok-köp, så inhandlades även denna bok.

Otroligt värdefull och inspirerande för en sån' som mig.

Ni vet, vandringsleder MED "pluppar"!!!

Har sedan tidigare motsvarande bok över Östergötland,

vilken jag/vi haft/har mycket glädje av på vandringarna.



OCH....förutom allt annat jag vill göra, så är suget att träna riktigt stort.

Beror nog på det här vädret kanske, inte vet jag.

Ronja!! (notera vem) fick ett pass med fjärrdirigering i dag.

Jösses vad jag blev snopen över hennes "kunskaper"?

Tycker inte jag tränat henne så mycket i just lydnad, det är väl Skorpan som fått det mesta där.

Jag blev riktigt imponerad av henne faktiskt! Och glad!!   

Tänkte få till en filmsnutt......det kommer det kommer.


Men i morgon, då ska vi även köra dragträning!

Skojigt värre!

Fram med konerna och resten av det vi behöver, och packa in i bilen i morgon.

  



Nu blir det "Vila i form"


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

26 februari 2015 23:42

Vilka underbara bilder på töserna där uppe!
SÅ söta "nallar"!
Och du, ska du gå Sörmlandsleden så kan du kolla med Sigge Svamphund! Han är ju chef för några etapper, med sin matte som vice :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

27 februari 2015 00:03

Tack, Eva :-) Jaa, jag har sett att hon är det....Kul! Kanske stöter på dom en dag
Kram

http://quilaoronja.bloggstopp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards