quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

Skickar in förtruppen!

Av Susanne - 27 mars 2015 23:20


          Visst är det märkligt ändå,             

livet går liksom vidare, dag för dag, oavsett vad som inträffar.

Ibland känns det som att man skulle vilja stanna världen en stund.



Men, den snurrar envist vidare, i både sorg och glädje.

Det ar varit så otroligt mycket en tid,

det har hänt så mycket....både sorgliga och glada stunder har vi haft.


Den mest glada händelsen nu,

det är nog ändå SKORPAN och hennes snabba tillfrisknande.


I dag, efter en stund med Leon, gick hundarna och jag på en fin plats.

Den består till större delen av gamla ekar, men även rester från en stor gård.


Klart man skickar in "tunga gardet" för en genomsökning, innan jag själv törs gå in!!



"Kusten klar!!"

"Nu kan du gå in, Matte!"



Känns inte så kallt om lilla magen längre,

för lite päls har hon minsann fått tillbaka!



Bravecto, fästingtabletterna som jag gav dom i veckan,

har väl inte direkt visat några biverkningar.

Kanske något dåliga i magen, lite trötta...men i övrigt ingenting.

Nu ska det bli intressant att se om dom får några flera fästingar?



Var väl lite i valet och kvalet först, vilket medel jag skulle välja,

men bestämde mig till slut för just Bravecto.

Allternativet hade varit Nexgard.

Enligt veterinärerna var väl den största skillnaden att det var två olika tillverkare.

Och att Nexgard ges en gång/månad.

Jo, just det, dom "angrep" inte riktigt samma sorts fästingar heller.

Bravecto "dödade" flera sorter än Nexgard.

Valet är nog i slutänden en "smaksak".



Jag är glad att dom mår bra, att dom kan fortsätta bada i sommar,

och inte får en enda sjukdom.


"Jag kan klättra i träd också!!"

Undrar om Ronja var en katt i tidigare liv?



Och i så fall, var även Skorpan det???



"Japp, har klämt fast tårna runt stenen, för att stå stadigt här uppe!"



Kartorna börjar bli färdigutskrivna nu!

Menar så klart kartorna för våra vandringar runt om i naturen.

Klarar mig inte en meter utan dom.....och plupparna på träden!

Utan pluppar går jag i cirklar, runt runt.



Skulle varit på en mycket intressant föreläsning i går kväll,

som så klart handlade om hundars beteende.

Men jag hoppas det kommer en ny chans, för det är alltid ett lika intressant ämne.

Man slutar ju aldrig att fascineras av våra djur, och deras "smarthet"



Kram

Susanne

 
 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

28 mars 2015 08:43

Härliga bilder som vanligt. Jag läste din överskrift och började fundera på vad du hade skrivit...ibland läser ögonen fortare än hjärnan. Jag tyckte du skrivit "skickar in för tuppen"...fick inte riktigt ihop det sen kollade jag på bilderna och "tänkte" förtuppen ..aha tuppen kommer i påsk det måste vara lite på kul...sen såg jag bilden på huset .... då gick jag tillbaka och läste ALLA bokstäverna i överskriften. Ibland får man ju skärpa sej och verkligen tänka på vad jag gör. Ett härligt inlägg iallafall. Trevlig helg// Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

28 mars 2015 12:04

Hahaha, Bettan!!! Fick mig ett gott skratt......så där gör jag ofta! Slarvar med alla bokstäverna. Du tänkte väl, vad sjutton, ska hon skaffa TUPPAR?? 😂😂😂
Kram och ha en fortsatt trevlig helg (i Norrköping, såg jag)
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

28 mars 2015 21:07

Vi hade en jättetrevlig dag i Norrköping och ganska dyrt blev det oxå...men solen sken över oss.Ikväll har jag "jobbat" lite med det jag köpte...tyg blev det. Imorgon blir det till att "jobba" klart med tyget.

http://sytanten-bettan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards