quilaoronja

Alla inlägg under mars 2015

Av Susanne - 3 mars 2015 20:46

                                   

Av samma skrot o korn!

Det skulle man kunna säga om dessa fyra!

Lika badtokiga alla fyra, och ingen känsla för vad som är kallt eller inte.


"Vad säger ni??? Ska vi???"



"Ser ju onekligen rätt skönt ut, trots att det nyss snöade och nu regnar"




"Jaa, vad sjutton, inget att spara på....sisten i är en....!!!"




Traskat runt och tittat på en stor och gammal arbetsplats i skogen.

Flera gamla gruvhål, gamla fina verktyg.....nu helt tyst och öde,

men tänk vilket liv det måste varit här en gång i tiden.

Hisnande tanke...



Att ta sig hit gör man via FLOTTE!

Drar sig över i ett rep.

Så där då....alla gör sig redo för tillbakafärden.

All aboard!!



Först ut, Skorpan!



Nästa, Ronja....



Ludde snabbt efter Ronja

(eftersom Ludde ALLTID är exakt där Ronja är....han är så kär så kär i henne)

Och så Linus...




"Kommer ni, eller???"




Så var även vi på plats, och tog oss försiktigt och säkert till andra sidan,

utan att någon föll i vattnet, hahaha!!



Framme!!

Hopp i land!



Mer att se, och massor av viktigt prat   

Hur söta är inte dom här två då?

Ständigt bredvid varandra..... här väntandes på oss andra.


"Love is in the air...." ♫♪♪♪♫



Befinner man sig i en annan tid, för över hundra år sedan,

jaa, då kan man tänka sig att det såg ut som här.

  

Grå grå, grå grå...

Söta är dom i alla fall, oavsett färg...alla fyra

  



Av Susanne - 2 mars 2015 21:13



       Något ni kanske inte visste om Ronja, det är att hon fullkomligt älskar barn!

                   Barn i ALLA storlekar, stora som små, jaa, pyttesmå t o m.                

"Ja ja, jag gillar Skorpungen också....jättemycket!"   



"Eeh...har du ätit något som inte jag har ätit???"



Alltså, kan man annat än älska en lite kille som den här?

Leon, 5 månader ung, och den minsta av våra barnbarn.

Man blir varm i hjärtat av dom alla...



I dag har han och hans mamma varit här hela dagen,

och då blir man ju rätt hungrig.

MAT, det är det bästa som finns, om man heter Leon!

  



"Oj då, jag spillde visst lite här, mamma!"

  



Så lite promenad på landet!



Man borde kunna stoppa tidens framfart lite ibland.

Nu sitter han snart helt själv.....jag säger VÄNTA VÄNTA nu, Leon, inte så fort.



"Vad är det för mojäng du har i ansiktet hela tiden, Mormor??"



"Jaaasså, du tar bilder på mig....jamen säg det då, så kan jag ju skratta lite!!"



I dag blev det inga bilder på barn och hundar.

Leon har inte träffat Ronja o Skorpan så mycket, och när han i dag fick se dom, och känna på deras mjuka härliga pälsar, så blev han lite avvaktande först.

"Vad är detta för något?"

"STOOOORA nallebjörnar, som rör på sig??"

"Jättetonstigt"



Kanske det låter "skrytigt", men det är det inte menat som alls,

så klart jag blir glad över hundarnas förmåga att känna av saker o ting.

T.ex att Leon är en väldigt liten människovalp, som man måste vara försiktig med...ALLTID.

Klart jag blir glad över att se detta!

Ronja pussade honom lite försiktigt, först på handen, och sedan på pannan.....

Lite kul att se minen på Leon.

Jag vet också att dom inom snar framtid kommer vara bästa vänner, allihopa.



Nähej, nu måst vi ladda inför morgondagens äventyr med "snygg-grabbarna"

Kanske kanske blir det blött som tusan, men, vad gör väl det om hundra år......


Kram

Susanne

Av Susanne - 1 mars 2015 20:30


Jaha, så var det blåsigt igen då!

Jag gillar inte blåst, men jag inser också att den faktiskt gör nytta nu.

All lera torkar upp, vilket inte alls är fel....så ok, blås på bara   

                                   


För att verkligen vara mitt i blåsten, gick dagens långa promenad över gärden.

MAn får liksom välja.

Gå på våra skogsvägar = lerigt.

Gärden = Blött, men enbart gräs, så man väljer det senare, för att slippa tvätt

  

Tänk va, att man kan bli så road av att bara titta på två galenpannor som leker.

Ronja är såå otroligt lekfull, lite valpig faktiskt, och ofta den som drar igång leken.

"Kom igen då, Skorpan, nu kör vi!!!"




"Kolla mina tänder då!!"




"ATTACK!!"

  



"Va?"

"Nej då, ingen fara, vi bara skojar juu!"



Duktig Skorpan, som börjar fatta att rådjuren INTE vill leka med henne!!

Jättekonstigt, tycker hon?



Men rådjuren kunde lugnt stå kvar.....    



"TIGGER???"

"JAG?"

"Aldrig aldrig.....det som rinner från min mun måste komma från någon annan!"




Trodde inte riktigt mina ögon, när jag fick se snödropparna vid det gamla huset.

Visst, så där vid en husvägg kanske det inte är så konstigt, men jag blev så glad, så glad!

VÅÅÅÅR på G!!!   



Sötnosen   




"Kan någon stänga av fönen en stund bara, jag kan inte tänka!"


 



Fina!



Jaha ja, Skorpan, där sitter du och "lipar"?

  



Arbetet med att få iordning på filmen från draget fortsätter...Det är helt otroligt att jag inte kan få till det?

Fel format står det nu? Tröttsamt.... 

  

Nu ska vi se om det går att ändra kanske......

Det är bra att vara lite envis i det här fallet tror jag.


Kram

Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards