quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Ett helt flygfält!

Av Susanne - 5 april 2015 20:20

                     

Det är lite som att ha en häst, som stått stilla väldigt länge, t.ex pga skada eller så.

Skillnaden är att vi har hund!

En liten hund som "stått stilla" för länge, och blivit vild..

"Det spritter i kroppen", och i knoppen också för all del.   


Men det händer ibland att hon sitter stilla, för en liten stund.



"Är det sant??"

"Helt knasigt ju, matte, får vi springa överallt, liksom?" 



Japp, så är det...spring ni bara......




Vilken tur för Skorpan att hon har världens snällaste kompis!



Det går rätt hett till emellanåt....

  


"Aj som tusan dig, Skorpan!"  



Och Ronja ger mig en blick som säger:

"Det gör inget matte, det är bara roligt att hon är sig själv igen.

Samma gamla vanliga, galna Skorpunge"

  


Att hon är söt och go, det gör inget det heller   



Utställning?

Ska vi, eller ska vi inte?

Ja, det är frågan.

Har fått så många konstiga kommentarer i ämnet, att jag tappat lusten.

"Måste du ställa ut Ronja? Kan du inte låta bli så får jag större chans att ta mig vidare"

Är inte det en rätt korkad fråga?

Det finns ännu knepigare frågor, men det är nog inte värt att jag skriver dom här.

Jag måste erkänna att jag inte förstår några av alla märkliga frågor jag fått.

Hunden man har, den ser väl ut som den gör,

oavsett vilka andra hundar som deltar...eller, har jag fel kanske?



Platsligg på landningsbanan....

Gott om plats, det kan man lugnt säga.




Trots allt, så blev den här dagen rätt ok.

Fick ett roligt telefonsamtal, från en vän jag bara "träffat" här i cybervärlden.

Det kändes som vi inte gjort något annat än pratat med varandra.

Riktigt skoj, ibland bara klickar det, liksom.

  

Så kom det en transport med andra roligheter.

Tröjor, med Skorpan på ryggen så klart, och den här fina ryggsäcken, också med Skorpan på.

Allt var jättefint!


Ryggsäcken står nu packad, i väntan på morgondagen, bara kaffet och mackan som ska ner.

Då bär det av för ännu en termin i spårskogen.

Åh, vad kul det ska bli!

Det är något vi längtar efter varje säsong, där trivs vi kanon hundarna och jag,

mitt i skogen, bland skanker och granar



Nu lite sova...


Kram

Susanne

 
 
Anette

Anette

6 april 2015 09:38

❤️ Ja vissa människor är märkliga. Så är det bara 😉. men jag tycker att du ska ställa ut oavsett 😜. Hoppas få se er i någon ring i sommar 😉. Hade varit jättekul. Behöver jag skriva att bilderna är fina som vanligt ?👍. Väntar med spänning på min ryggsäck som kommer till Tomelilla idag 😉. Är väldigt spänd på att se min gubbes väska också men det får jag vänta med tills onsdag. Förresten: Blev glad efter stunden i luren hihi. Klick direkt ❤️ Kram på er o ha en härlig dag. Vi hörs 😜😜.

http://www.afdragon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards