quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Tårarna bara rann.....men då..

Av Susanne - 7 april 2015 23:01

Blir så trött på mig själv....men det går liksom inte att hejda dom....

Det har hänt så mycket tråkigheter den senaste tiden.

Till slut, då rinner det över, den där berömda droppen.

Droppen som fick bägaren att rinna över idag.


Där satt jag i solen och "bröt i hop" för en stund med tårarna droppandes, ända tills....


Jaa, ni fattar va?

Man hörde liksom dundret i backen,

som ett gäng elefanter som närmade sig med hög hastighet?!



Och knas som jag är, så är jag övertygad om att mina knasiga, fina tjejer,

kommit överens om att springa så nära mig som möjligt, och fort,

som för att väcka upp mig ur min lilla "ledsna-stund"!


"Hon kan ju inte sitta där o vara ledsen, vi måste pigga upp henne!" 

"Vi skrämmer matte, det brukar hon gilla!"

"Kom igen nu Skorpan!"


   


Så klart lyckades dom med sin taktik!!

Det går ju inte att sitta där och vara ledsen,

när man nästan blir omkullsprungen av min egna "elefanhjord",

bestående av två berner.

Dom kan konsten att få mig att le....

Älskade hundar!

  

 


Satt och studerade dom båda i deras härliga lek.

Tänk vad mycket vi har att lära av hundar och deras språk.



Nähe, opp o hpppa nu....lite engagemang om vi får be   


 


Träning!

Skitsvårt det här, tycker Ronja o Skorpan....men dom börjar förstå vad jag menar,

och i dag gick det över förväntan.

(Och det blev jag också glad över, så klart)


Båda två sitter bredvid mig, jag säger till, exempelvis Ronja, att stanna.....

jag kastar något och ger kommando till Skorpan att hämta.


Då är det sååå jobbigt att vara den hunden som ska sitta kvar!


   


Dessutom har ju den där lilla filuren Ronja, sagt åt Skorpan, att allt som ska hämtas, det hämtas av mig!!

(Tror jag)

Så Skorpan tittade först på Ronja, för att se om det var ok!?


Men uj uj, vad rörigt det blev, läser jag...jaja, ni fattar säkert hur jag menar i alla fall   



Ibland försvann bollen iväg och gömde sig i gräset,

men som tur är har vi duktiga "spårare" som hittar allt som kommit bort, och lite till.


 


Gräs är gott......men inte just det här gräset!!

Blä och fy vad det smakade vidrigt.

TVI TVI!!

  

 


Mera hämtning av repboll!


   


Sista!


 


Ta inte allt jag skriver på blodigt allvar!


Men en sak är säker, hundarna är en stor tröst när livet känns tungt.



Med små små medel får dom mig alltid att le igen   


   


Vår värmepanna fick sin dom i dag!

Utdömd!

Efter lång o trogen tjänst går den nu i graven.

LÅT PENGARNA RULLA!!!

  


Allting löser sig så småningom,det är klart,

men just när allt händer på samma gång, då går jag i däck....en stund!


Nu ser vi fram mot en rolig morgondag, med drag och kanske kanske även bernerbus!


Kram

Susanne

 
 
Anna

Anna

8 april 2015 05:40

Kram. Det blir bättre !

http://annaslantligaliv.blogg.se

 
Eva H

Eva H

8 april 2015 10:57

Att bryta ihop lite grand ibland kan ju faktiskt ge lite lättnad! Farligt att hålla allt inne....
MEN - då är det ju väldans praktiskt att ha några "elefanter" till hands förstås :D
(Kan fungera rätt bra med en luddpelle också kan jag avslöja....)
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
johanna

johanna

8 april 2015 23:48

vet precis hur det är! och ibland måste man bryta ihop. när jag är ledsen kommer alla tre hundarna och öser sin kärlek över mig. det är tur att man har dem!

http://wildshenanigans.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

9 april 2015 00:41

Tack Anna, du är så gullig <3
Kram
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

9 april 2015 00:44

Men ååh, så klart det fungerar precis lika bra med "Ludde-Pellar", Eva ;-) Jag håller med, tror på att bryta ihop lite, och så ta nya tag och komma igen!
Tack och stor kram till dig och "Ludde-Pelle" <3

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

9 april 2015 00:47

Visst är det underbart, Johanna! Underbart att ha dom där fyrbenta vännerna, som bara öser sin kärlek över oss, när vi behöver det som mest....jaa, ALLTID faktiskt! Det är lycka det ;-)
Kram och tack för din kommentar <3

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

9 april 2015 11:33

Åh vilka mysiga vackra Goa hundar du har,
Kram!

 
Susanne

Susanne

9 april 2015 21:48

Och jag kan ju bara hålla med dig, Yvonne 😉
Tack och kram ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards