quilaoronja

Alla inlägg under april 2015

Av Susanne - 4 april 2015 21:15

Jag pratar om den här tjejen!!

Tokig OCH väldigt rolig....

                             Mitt i allt elände som just nu råder, ger hon oss ALLTID ett riktigt gott skratt.                         

   Och ett gott skratt förlänger ju livet, så i slutändan kanske allt blir riktigt bra.



Jag tror faktiskt att hundarna känner av att vi är lite "låga" just för tillfället.

Att vi kanske inte är på toppenhumör.

Oron för allt som händer just nu är inte rolig alls, och så klart är inte allt som vanligt.

Båda två spelar apa mer än vanligt, vilket leder till många skratt.

Brunnstorpshunden, hon letar som vanligt upp varenda brunnslock hon kan hitta!!

Väntar sedan tåligt på att en bild ska tas,

jaa, hon hoppar inte ner förrän hon hör "klicket" från kameran.


"Så där då, matte!!"

"En bild kanske?"



I dag hittade Ronja ett annat högt ställe, som hon givetvis gärna vill hoppa upp på.

Frågan var bara HUR???


"Vad tror du Ronja, kan vi komma upp där?"

"Det ser väldigt högt ut, tycker jag!"




Klart dom ska få komma upp dit, tyckte hussen, dom vill ju såå gärna, ser du väl.

Jooråsåatt.....med lyfthjälp så var dom snart på plats, båda två.



Knashundar!   




Just Skorpan var verkligen i sitt esse i dag, preciiis som "förr",

innan alla sjukdomar som "råkat drabba" henne den senaste tiden.

Hoppade och sprang som en oinriden hingst!!




"Nu drar jag", sa hon och....just det, drog iväg i full fart.

Var?

Joo, hon såg en liten fågel långt långt där borta.

Hm.....  



Jag har verkligen försökt förklara, att just fåglar är inte det lättaste att leka med,

men jag är osäker på om det gått in i hennes hjärna?


Tror hon mest hade ett enormt behov av spring, det "spritte" i benen helt enkelt.

Straxt var hon tillbaka igen, glad i hågen....

"Här kommer jag!!"




Nu är det så att Ronja inte tycker det är ok att göra så,

och det talar hon om med stor tydlighet!

"Men vet du vad, så där gör man då rakt INTE, Skorpan!!"




Skorpan är inte den som tar åt sig så värst, hon svarar emot, som en ettrig liten terrier.

"Jag gör som jag vill, så det så!"



Den som "vinner" till slut, det är så klart Ronja.

"Ronja-Klok-Som-En-Bok"

  


Skorpan, en som alltid ska ha sista ordet, protesterar lite på avstånd

när Ronja lämnar henne efter utskällningen.

För hon vet, att det ÄR Ronja som vet bäst och bestämmer det mesta.


  



Gissa att det var nära ögat, att en styck Skorpa for in i kameran här!

"Ojoj, se uuuupp matte, jag kan nog inte stanna riktigt precis nu........!!"



Hur kallt vi än har det här hemma just nu, så blir man lite varm i hjärtat i alla fall,

när man tittar på världens goaste Leon, som vi träffat i kväll.

"Snabba på nu morfar, lassa in maten i munnen du bara!! Jag är redo, hela tiden!"

"Mat är det bästa jag vet!"

  



Jag bara ler....hela tiden!

Den här "pillimariska" looken är obetalbar, man blir så glad.

  



Trots att jag egentligen har så mycket att glädjas åt i livet,

blir det ibland för mycket elände även för mig.

JAg ser fram mot den där dagen, när jag kan säga...

"Så där då, NU ÄR ALLT SOM DET SKA IGEN!"

Jag vet att den dagen kommer....kanske inte just i morgon, eller nästa dag, men någon dag.



Kram kram

Susanne

Av Susanne - 3 april 2015 22:57


Inte ett ord...för det hade fyllt alla rader här,

                    om jag skulle skrivit ner allt helsike som hänt.                      

Och jag lovar, det är inte upplyftande över huvud taget.

Bara eländigt.


Men en sak ska jag banne mig skriva ner här,

och det handlar om ett viktigt ämne, nämligen vänskap.

Jag vet inte om jag haft otur, men jag har träffat på ena riktiga rötägg.

Som dessutom har mage att kalla sig mina vänner, och är så lena i truten att man mår illa...

Allt är bara ett fult spel.


Det här däremot, det är minsann inget spel, bara på riktigt!

  



När jag berättat den här "historien" för några "riktiga" vänner,

så är alla eniga, det är ett fult och hemskt sätt.

Man gör inte så mot någon annan människa,

då vill jag inte ha med "den/dom" att göra mera.

Jag vet, jag kan inte förändra någon, men jag kan ju göra ett val,

så jag slipper utsättas för det igen.

Det kändes kränkande, och det är inte ok.





Man bestämmer tid och plats där man ska träffa sk vänner......

INGEN säger HEJ?

Man undrar, "Har jag kommit fel??"

Att stå där och vinka, "Hej hej, på er!!" utan att få svar, av människor jag trodde jag kände?

Inte ens på 1 meters håll? Ha, så fel jag haft!

Första tanken var nog att vända direkt, men det fanns en anledning till att jag var där,

så jag fullföljde mitt ärende.

Vissa är så upptagna av sitt ego, att dom inte har förmågan att känna av någon annan.

Det finns bara ett ord som är viktigt för dom. J A G JAG!


Att hälsa fick jag lära mig som väldigt väldigt liten.

Tänk att vissa helt gått miste om det?


Inte många som är så ärliga, så otroligt äkta, så sanna vänner,

som just våra hundar, eller hur?!

Det finns inga som helst oärliga baktankar.




Nog om det nu, bara skönt att skriva ner, kände jag, och det jag skriver här,

det är så JAG känner, och ingen annan.


Hon släpptes lös.....ojojoj, vad hon gillade det!!

Pratar så klart om Skorpungen.




Rensade bland alla leksaker, vilket jag fick hjälp med.

Dom hittade då en gammal favorit (fråga mig inte varför just den här är så bra)

En hel back med "roliga" leksaker, men det var anbart den här som var kul i dag.


"Se upp Skorpan, nu hoppar jag rakt på den!!! Då kommer det pipa av bara sjutton!!"

  


"Jag fick tag i den en liten stund!"




"Bäst att sticka och gömma den!!"




"Piper gör den också!!"

"En gammal raritet, säkert 20 år på nacken, men lika kul ändå!"




"Ojoj, nu kommer Ronja som ett ånglok där borta!!"




En härlig promenad, tillsammans med två bra lekkompisar, på två ben!

Och så en matte som är tokig i att fota....




Tog igen i dag, det jag "missade" i går, kan man säga.

För mig blev liksom gårdagens ALLA händelser droppen.

Droppen som fick den berömda bägaren att rinna över.

Tog inte en endaste liten bild, vilket inte hör till vanligheterna precis.




Jag har försökt "bena" ut allting i dag.

Få lite "överblick" kan man säga.

Inte är det roligt precis, men allting lugnar sig säkert så småningom.


Hahaha, dom här tjejerna, dom får mig m.fl att le, om och om igen, hur dåligt man än mår.

Dom gör allt för att man ska få en bra bild (tror jag i alla fall)

Hoppar upp på vad dom än ser, sitter där och liksom poserar (ser det ut som)


Man blir GLAD!




Den här, den blev jag också väldigt väldigt glad över i dag.

Fick den av sonen med sambo, och den kunde inte "komma in i huset" mera lägligt.

Beställd av en tecknare som är så himla duktig.

Tänk att kunna rita så, att få till alla drag på hundarna.

Den kommer pryda sin plats.

  



Usch ja, vilken tid det varit....den vill jag inte ha tillbaka.

För när man varit längst ner på botten, då måste det väl/kan det väl, bara gå uppåt igen?

Med hjälp av dom riktiga, ska det gå!

Även om det tar sin tid, så vill jag att det går åt rätt håll igen.



Dragtränat då!?

Joorå, det har vi gjort, men inte ett ord kommer yppas om det....det ställer bara till ett  o annat.


Duktiga Skorpungen....Nej för sjutton, visst ja, inte säga något var det ju   




Kram

Susanne

Av Susanne - 1 april 2015 21:45


                  "Gissa att vi blev snopna i dag då??"                        

"Åkte iväg, på vad vi trodde var en vanlig rolig utflykt"

"Men OJ, vad vi blev överraskade"

"TÅRTA???"

"Till mig?"



"Det var den här killen, Imexx, som skulle firas"

"Han fyller hela 9 år på fredag, men vi blev bjudna på kalas redan i dag"



"WOW!!"

"Dom där bakelserna ser riktigt smarriga ut"



Perfekt plats för kalas!!

(Som av en händelse låg en hamburgerkedja precis just intill)  


Duktiga....som snällt väntar på "ordet"   



"Men jösses?"

"Hur länge ska vi behöva vänta egentligen??"

(Svaret på den frågan är: Tills mattarna fotat färdigt)



Efter att vi alla fått något gott i magarna, var det dags för hundpromenad.

Så vackert det är nu!



En fin "slinga" som vi inte gått förr, med många stenar att hoppa upp på.

(Det var många fler än vi som gillade det här stället, "löpare och gångare, med och utan hundar)



Mera blåsippor!



Det var en supertrevlig dag, som innehöll allt.

T o m solen visade sig, vilket vi båda "mattar" gillade så klart.

(Eftersom vi båda är lite skadade när det gäller fotografering)



Jag är inte så mycket för uppställda bilder, tycker det är roligare med "liv" i bilderna.

Men att få till en fin "stå-bild" på Skorpan, det vore kul, bara för ATT liksom.

Det var ett smart drag av mig att välja i dag,

eftersom Imexx matte är en jätteduktig fotograf

  

Ok, sa Skorpan, jag är redo, och du har gott godis ser jag   


"Kolla där då, där tror jag det ligger något ätbart!"



"Är ni nöjda nu??"

  

  


Testar ett vindskydd!



Inte varje dag man blir bjuden på hundbakelser inte.

Gott var det, och snabbt gick det att få dom i munnen.

Jättegoda....


Nu säger vi godnatt och sov gott.


Kram

Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards