quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Ganska mycket sorg just nu..... :-(

Av Susanne - 6 maj 2015 23:46

                          

Det är lite tufft i livet fortfarande,

inte så väldigt upplyftande att skriva om våra dagar.

Visst gör vi allt det där precis som vi brukar, men vi går omkring som i en bubbla för tillfället,

maken och jag.

Otroligt vad människan kan orka med?

Så härligt att vi har varandra, och faktiskt, hur banalt det än må låta,

så betyder hundarna så otroligt mycket när man drabbas av en stor sorg.

Nej visst, dom säger ingenting, men tystnad och närhet räcker ganska bra



Och sorg, det har vi drabbats av.

Allt som hänt den senaste tiden, det är helt sjukt.

Alla materiella saker som beslutat sig för att inte fungera ok, dom struntar jag fullständigt i, 

det jag menar är människor, närstående, som drabbas av sjukdom.

Sjukdom som inte finns någon bot för.

Spelar ju inte någon roll, en far är alltid en far, en mor är alltid en mor, vilken ålder man än är i.


       

Vi har nog inte riktigt hunnit med allt som hänt.

Är så ledsen för min mans skull, det är så tufft.....



Att se någon ha smärta, det är bland det värsta, tycker jag.

Vissa klarar det bättre än andra

Önskar att det inte dröjer nu, innan kroppen stänger av helt.

Det är inte värdigt, detta lidande.



Bilderna får väl tala för sig själva i dag, det syns väl ganska tydligt vad damerna pysslar med.

Olika stilar har dom helt klart!

Ronja håller ett stadigt grepp med tassarna om sitt älskade ben,

medan Skorpan struntar i att hålla i benet över huvud taget.

"Äh, det är ju ändå snart slut", tycker Skorpungen



"Men aj då, bara en liten liten bit kvar!?"



"Är det slut, så är det slut, inget att gråta över...!"

Hur söt man än är!

  


I kväll var det spårdags igen.

En helt underbar kväll, med kanonväder, trevliga människor,

glada skratt och en mycket nöjd matte.

Blött som tusan i skogen, efter gårdagens regnande....tur man hade stövlar!


Skorpan först ut!

Hon verkligen HOPPADE iväg i spåret, glad som en tok.

Nästan så jag fick halvspringa för att hänga med henne!

Tjoff tjoff, så hade hon klöven i munnen....Heja Skorp.

  


Ronjas tur!

(Nu hade jag inga stövlar, för dom lånade jag ut till en vän.

För den som har blötast spår, behöver stövlarna mest, tyckte jag)


Även hon SPRANG iväg i sitt spår.

Har aldrig sett henne så taggad som i dag.

Och duktig var hon också.

Det märks så tydligt hennes säkerhet i spåret.

Bara för en matte att hänga på (så gott det går)

  


Inget bloggande i går......men i dag kunde jag inte låta bli,

tycker ju det är så roligt att skriva.

En dag, inom en inte allt för lång tid, hoppas jag att vi kan gå vidare i livet,

utan alla sorger som tynger oss just nu.



Gissa att vi är lyckliga över detta!!

Våra barn och barnbarn.

Det här är den minsta av dom, lilla Leon,

en som vet hur man får en morfar och mormor att le och känna värme i hjärtat.

  


"Nu äter jag upp dig mamma!!"




Tag vara på dagarna, innan det är för sent.

  

Kramar

Susanne

 
 
Anna

Anna

7 maj 2015 00:44

Kram från oss här hemma.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Sofia

Sofia

7 maj 2015 05:34

Kram

http://www.echosierra.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

7 maj 2015 07:01

Kram.

 
Eva H

Eva H

7 maj 2015 15:18

Ställer in några fler säckar.
(Och ber att det ska få bli så ok som det är möjligt.)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

7 maj 2015 17:41

Tack så mycket ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
johanna

johanna

7 maj 2015 18:50

styrkekram <3

http://https://wildshenanigans.wordpress.com

Susanne

10 maj 2015 21:15

Tack Johanna, det värmer

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

10 maj 2015 09:47

Har tyvärr varit dålig att läsa hos dig så jag är inte så insatt i vad som hänt. Men ja lider med dig och hoppas att allt löser sig till det bästa <3.
Var tyvärr länge sen vi pratade, men ja hoppas du vet att jag är bara ett telefonsamtal bort om du känner att du vill prata.
För även om vi sällan hörs eller ses så räknar jag dig till min nära vän 💖

Kram Ann-Margret

http://www.heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

Susanne

10 maj 2015 21:14

Åh, tack snälla A-M, jag vet att vi står väldigt nära varandra, trots att vi inte träffas IRL. Känns så skönt att veta.
Kram min vän

 
Ingen bild

monica och caspian

10 maj 2015 10:20

Massor med styrkekramar från oss 💜 tänk om jag bodde närmare..

Susanne

10 maj 2015 21:13

Tack snälla du/ni båda ;-) Jaa, tänk om ni gjorde det, vad mycket trevligt vi skulle ha!
Kramar från oss alla

 
Mia

Mia

10 maj 2015 14:54

Krya på er!

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Susanne

10 maj 2015 21:11

Tack för din kommentar, Mia
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards