quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Så här ligger det till!

Av Susanne - 10 maj 2015 21:16


                           Äsch, vet ni vad!?!?!                         

Jag kommer fortsätta med det jag gillar bäst!

Jag kommer fortsätta skriva på mitt sätt!

Jag kommer fortsätta att ibland skriva i gåtor, bara för att....(tids nog kommer ju svaret)

Jag kommer fortsätta skriva i en positiv anda!

Jag kommer fortsätta skriva om känslor, mina känslor!

OCH!!!

Jag kommer göra det på MITT sätt!

(tillsammans med mina fyrbenta vänner, så klart)



Gick o gick, tankarna rusade runt, det kändes helt hopplöst, verkligen hopplöst.

Jag var såå ledsen, kände mig så maktlös.....det ville liksom inte släppa.

Vid dom tillfällena, när det känns så där tokigt, då vänder man blicken liiite åt höger,

eller kanske  lite vänster....

Jaa, då är dom ju där!!

Alltid intill!



"Hej matte...här är vi....hos dig.....ALLTID!"

Vi satt/låg i gräset, tätt intill, joorå, (kaffet var med också)

Såå slog det mig!!

Det är ju för sjutton det här som är viktigt!!



Hur kunde jag för en sekund glömma det?



Jag vet, jag har inte skrivit om enbart positiva saker den senaste tiden.

Men det beror helt enkelt på att det hänt oss så mycket tråkigt, just den senaste tiden.

Egentligen startade allt med Skorpans jäkla majskolv.

Sedan har det liksom fortsatt.....och än är det långt ifrån över.


Nära anhörigas dödsfall, vakande dagar och nätter, det är bland det tyngsta man kan tänka sig.

Att vara där, men ingenting kunna göra.

Att vänta, att trösta....och så det ofrånkomliga slutet.

Slutet på allt lidande.



Vad är väl då t.ex en värmepump som slutar fungera?

Eller något annat som strulat för oss....just det, INGENTING!

Materiella saker, döda ting, helt utan betydelse vid en jämförelse med LIVET.


Som kungen så fyndigt sa;

"Nu vänder vi blad och går vidare"

Har bara en liten detalj kvar att ordna, eller, den går nog inte ordna, men jag ska avsluta den. 

Tack till er alla som stöttat mig i denna fruktansvärda tid.



Och vad ni än tänker eller tror, så är mina ord mina ord, och dom är helt på riktigt.

För lögner, det är det hemskaste som finns, jag är allergisk mot det, helt enkelt



I dag har en stjärna tänds på himlen.

I dag har ett fruktansvärt lidande fått sitt slut.

I dag har varit en sorgens dag.


Vi satt här och pratade (min älskade make o jag).....visst är det väl ändå märkligt, 

märkligt att livet/tiden går vidare?

Skulle vilja skrika, "Men så stanna världen en stund då!!" 



Inget händer, allt fortsätter....precis som vanligt.

Så gör även vi, bara vi får "landa lite".

Det får ta den tid det vill, sorg har ingen tid.



Vi har våra älskade barn, våra älskade barnbarn, och sist, men inte mins, våra underbara hundar.



  RONJA OCH SKORPAN   



Nu lite att skratta åt, för skrattet är också viktigt i  mitt liv, har stor betydelse.

Utan skratt klarar jag mig inte....heller!


Skorpan, och några av hennes alla miner.

Det skrattar jag åt!

Hoppas ni får er ett skratt också.











Många varma kramar till Er därute i cybervärlden.

Ni är bäst!


Susanne

 
 
Ingen bild

Gunsan

11 maj 2015 06:51

Säger det även här Du är Bäst , du sänder mig så mycke glädje med dina bilder och allt. Kram till er.

Susanne

12 maj 2015 09:39

Tack Gun, du vet hur mycket du betyder för oss
Kramar ❤️

 
Ingen bild

Monica och Caspian

11 maj 2015 07:26

Godmorgon!
Börjar med att ge dig/er en styrkekram <3
Din blogg är den bästa jag vet:)
Ja och hundarna ger så otroligt mycket när det är tungt, bara att finnas där vid sidan och komma nära och mysa <3
Kram

Susanne

12 maj 2015 09:47

Tack snälla Monica ❤️
Varmaste kramar tillbaka till dig från mig 💕

 
Eva H

Eva H

11 maj 2015 09:55

SÅ skönt att läsa din insikt om vad som är viktigast!
Behåll det i hjärtat, skuffa bort "dummingar" ur huvudet och lev, skriv, gör det du/ni mår bra av mitt i allt.
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

12 maj 2015 09:45

Tack för allt ditt stöd, Eva.
Stor varm kram till dig, min vän 💞

 
Anette

Anette

11 maj 2015 18:49

Säger bara en sak : Kram <3

http://www.afdragon.se

Susanne

12 maj 2015 09:43

Stor kram tillbaka till dig, Anette 💞

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards