quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Ja jäklar!!! HURRAAA!!!

Av Susanne - 15 maj 2015 21:44


Om jag är glad?

OM jag är! 

Knappt man tror det, ÄNTLIGEN!

Ronja och jag klarade i dag av Arbetsprov III för andra gången,

vilket innebär att hon också blev CHAMPION 

 




Men först var det Skorpans tur.

Hon fick i dag starta i sitt allra första arbetsprov I

Kan kanske tyckas märkligt, eftersom vi inte tränat alls så mycket som vi skulle behövt.

I september öppnades hennes buk OCH tarm för att plocka ut den där majskolven som satt fast, 

och sedan dess har hon också drabbats av livmoderinflammation, och buken fick öppnas ännu en gång.


Jag har varit väldigt rädd om henne, 

magmusklerna används rätt mycket vid just drag med last.


Vi valde i alla fall att starta, för jag tycker just tävlingsträning ger så mycket.

Så klart var hon inte redo, men vi fick lite känsla, hon och jag.

Det roliga var, att i går provade vi "grinden", som hon aldrig ens sett tidigare.

Tyckte nog hon gjorde bra i går, 

och just i dag, jaa, då gjorde hon det ännu bättre.

Nästan full pott på grinden.....och i övrigt....jaa, inga fler poäng alls,

men vi körde igenom hela banan men med mig bredvid.

Skulle aldrig falla mig in att köra på blodigt allvar med henne.


Duktiga Skorpunge, vi har länge länge på oss att lära.

 



En hel dag med tävlingar, då får man ta sig en liten sväng då o då,

om inte annat så matte håller ordning på dom där tävlingsnerverna.

 

Det är så vackert här!


 



Och nu till vår underbara Ronja.

Vi har tränat och tränat, hon kan det här, det vet jag med all säkerhet,

men vi har inte fått till det mer än en gång.

Varför då, kan man ju undra.....Svaret är JAG!

Jag har förstört allt vid tävling, mina nerver har löpt amok,

När starten gått, då har allt varit som bortblåst, 

jag har inte ens kommit ihåg vilket som är hö eller vä?


I dag hade jag en ny tanke!

Jag intalade mig att det var en helt vanlig träning, även i dag.

INTE tävling!


Det kändes riktigt bra, jag kände mig rätt lugn faktiskt.

Vilket då gjorde att även Ronja blev säker på sin sak.


Men jag vågade inte hoppas när vi var klara, trots att vi hade ganska bra poäng trodde jag.

Kanske skulle det fattas en eller två ynka poäng igen, som hänt oss förut.


Men, vi klarade det!!!

MED BRA POÄNG, 203.

För att bli godkänd måste man ha minst 175 poäng, 

och vi har vid två tillfällen varit några futtiga poäng ifrån.

Minns inte vad vi hade när vi klarade det sist, men det var säkert inte lika mycket som i dag.

Maxpoäng är 250


Därmed kan Ronja nu lägga ytterligare en titel till sin meritlista.

Arbetsprovschampion - (AP)Ch

  



SUCH  SVCH  (AP)Ch  Brunnstorp Relax-Me aka Ronja

Men gissa vad......hon är precis samma goa, fina, härliga Ronja, oavsett bokstäver hit och dit.


Fin rosett och pokal, och det bästa av allt, en ny anka (den uppskattades mycket)

  

 

I morgon kör vi en träningsdag igen, och finslipar lite med Ronja,

medan Skorpungen och jag ska jobba lite mera från grunden.

Med allt.


Det går åt rätt mycket smärtlindring för att klara dagar som dom här.

För att gnälla lite, så är det tufft helt enkelt.

Men samtidigt så roligt att jobba med hundarna.

Jag har valt att inte prata om min situation så mycket, 

vill absolut inte ha sympatier.

Vet att det kan vara lätt att misstolka att jag drar mig tillbaka emellanåt, 

men jag måste helt enkelt, för att orka.


Tack för all tumhållning, och tack till er som trott på oss när det varit lite tungt.


En riktigt rolig dag!


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

15 maj 2015 23:17

Stort grattis!!!

http://www.echosierra.se

 
ak o riggo

ak o riggo

15 maj 2015 23:26

Grattis! !!!!!

http://www.annakarins.egenhundsida.se

 
Susanne

Susanne

15 maj 2015 23:28

Tack snälla ni 💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Joy

16 maj 2015 04:15

I am so proud that you remembered to take it like practice and make it work for you! Such a nice score...something to be so proud of and truly well earned for you and Ronja!
The training will make Crust stronger as time goes on...just slowly if possible and maybe soon...
Good training again tomorrow!
Thank you so very much for sharing!

 
Ingen bild

Ingrid

16 maj 2015 05:59

Underbart👏👏👏
Grsttis ❤️❤️

 
Ingen bild

Liza Hansson

16 maj 2015 07:11

Grattis! Precis vad du behöver efter all jobbig tid. En bamse-Bernerkram!

 
Susanne

Susanne

16 maj 2015 07:33

Tack ännu en gång för grattis, det känns så härligt. Och jag är så glad att vi äntligen lyckades få till det.

To you, Joy, I'm so happy for your words, thank you so much 💟
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

16 maj 2015 08:07

Stort grattis, vad roligt!!
Kram Sofie

http://www.staffedoggblogg.bloggplatsen.se

 
Lotta o Imexx

Lotta o Imexx

16 maj 2015 08:18

STORT, STORT GRATTIS till er!! 🌹👏😃
Ha en fortsatt trevlig helg! Kram 💕

http://www.minabernergossar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

18 maj 2015 14:25

Ni var super duktiga all tre! (Ja, eller fyra ;) Ulla-Bella är ju outstanding på sin gren...) Synd bara att hen inte gillade mörk choklad....ska tänka på det till nästa år :)))) å det där med nerverna känner jag väl igen :( Lika för Stickan och mej. På måndagen körde vi igenom alla moment som ett rinnande vatten men på tävlingsdagarna i helgen.... hallå fetvadd...Haha!! Tur att dom är bäst i alla fall våra pälsbollar <3 KRAM

Susanne

22 maj 2015 01:04

Tackar så mycket, och detsamma till er, Johanna!
Jaa, oavsett vad, så är dom bäst i vår värld ;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards