quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

Framsteg...

Av Susanne - 16 maj 2015 15:58


      Det finns hopp! 

Skorpan får dra vagnen i alla lägen,

det där jobbet som Ronja haft så länge.

Tror det är smart, bara för att få henne att känna att hon gör ett jobb.

Måste ju prova alla möjliga och omöjliga sätt.

En sak är också säker, ingen hund är den andra lik.



Skorpan har så mycket viktiga saker i sitt huvud.

Den här killen t.ex, han kom fram och ville hälsa på hundarna.

Båda två liksom slänger sig om halsen på honom, hela han strålar.

Skillnaden på Ronja och Skorpan är att Ronja nöjer sig med att hälsa en stund, sedan är det bra.

Medan Skorpan.....jaa, hon älskar ALLA, och kelandet får aldrig ta slut.

    


"Killen" var hade kommit för att titta på vad vi pysslade med den här helgen.

Så klart frågade jag om han önskade sig en hund...."Jag har redan en hund, sa han, en berner...."

Men den är inte lika söt som dom här, och absolut inte lika kelig.




Nähe, nu var det träningsdags!

Skorpan fick bra kläm på det här i  dag.

Slalom, korsning, grindar.....det gick över förväntan.

Tung last likaså (med mig som last)
 


Och Ronja....hon är en riktig liten luring.

Tror hon driver med mig ibland.

Låtsas som hon inte förstår, bara för att träna mattes nerver,

sedan gör hon precis som hon ska.

Luring!



Den här campingen kan jag verkligen rekommendera.

Allt är toppen.

Och att öppna dörren och mötas av denna vy, det är inte fy skam alls.



       Spännande morgondag, när vi ska tävla igen.   

Hoppas på några poäng för Skorpan.



Ronja tävlar också i  morgon igen,

vore kul att förbättra poängen, man måste ju ha ett mål.



I dag var jag tvungen att dra mig tillbaka till stugan,
ibland måste man lyssna till sin kropp.

Ronja och Skorpan gjorde mig sällskap, dom finns helt enkelt alltid där.

Finns inga bättre vänner än dom när det är lite jobbigt.

Man behöver inte föklara, för dom vet.



En härlig draghelg lider mot sitt slut, nu återstår lite packning.

Känns alltid som det är mycket mera grejer när man ska hem?



Kvällen avslutades med gemensam middag på campingens restaurant.

God mat och trevligt sällskap.



Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards