quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Borta bra men hemma bäst!

Av Susanne - 18 maj 2015 13:20


Nu så, nu har vi landat på hemmaplan igen.

Summan av helgen = Toppen!

Allting, som vanligt, välordnat.

Det är mycket arbete som ligger bakom, ingenting som sköter sig självt,

och dessutom är det bara några få eldsjälar som jobbat med det.

Stort tack till er, ni vet vilka ni är.


Om man nu ska önska något litet....då får det väl bli ett lite varmare väder.

Iofs perfekt för våra hundar, men jag tror vi var många som frös,

och fick plocka på oss allt vi hade med oss i klädväg.

              

    En liten vy över planen, där det rådde full aktivitet hela dagarna.

     


Ronja har verkligen visat sig från sin bästa sida.

Visat att hon faktiskt gillar det här med drag.

När Skorpan skulle träna, och Ronja skulle vila, jaa, då ylande hon och skällde i protest.

"Jag kan, jag kan......!"

Det gör mig så glad!

Söndagens tävling gick bra den också, dock hade vi några futtiga poäng "för lite",

och det var enbart mattes fel.

Vet inte varför, men helt plötsligt gav dom där tävlingsnerverna sig tillkänna.

Så dumt...



Vagnsparkering!



Och den här godingen då, hon slår mig med häpnad.

Skorpan hon kan hon, även om man tycker hela hennes liv enbart verkar innehålla lek.

Men söndagens tävlingsresultat blev betydligt bättre än fredagens, 

och jag är supernöjd med henne.

Hon har inte fått träna alls efter sina operationer,

och jag är livrädd att något ska hände om hon belastas för tungt.

Vi tar en liten bit i taget.


Att dra och tävla i det, det är verkligen inte alls lätt, och det krävs mycket träning för att lyckas.

Många har sagt att det där, det ser ju så lätt ut, bara att dra liksom.

Men jösses så fel dom har.

Ibland sliter man sitt hår,

tänker och tänker på hur man ska få just den här hunden att förstå vad man menar.

Första gången jag såg en dragtävling, då tänkte jag att det var nog omöjligt för oss,

men ingenting är omöjligt, om man bara vill tillräckligt mycket, och tränar.

  


Många stopp på vägen hem i går blev det, vi hade ju ingen brådska.

I dag är vi hemma och njuter av det.

Hundarna leker och busar, preciiiis som vanligt.





Jag har just pratat med min underbara läkare, och beklagat mig lite.

Resor som denna är tuff på många sätt.

Men å andra sidan gör det så gott i själen att komma iväg lite.

Det har ju hänt så mycket tråkigheter den senaste tiden, att man ser allt i svart.

En liten trip bort från allt gör gott också.


Nu ska jag tack o lov få smärtlindring, bara att komma in.

Den här gången kommer jag få vara kvar under em, dom ville ha lite koll på hjärtat också.

Lätt att det rusar iväg i situationer som i dag.

Är så tacksam.



Tänka sig, Ronja fixade det!!

Vilken tjej hon är.

  


Mot lasarettet......  


Kram och tack för alla grattis och gulliga ord från Er.

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards