quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Tack för det ;-)

Av Susanne - 29 maj 2015 22:19


             Åkte till spårskogen i dag,

och när vi närmar oss börjar alltid Ronja o Skorpan gnälla "där bak i bilen".

Att spåra är verkligen jättekul!!

Besvikelsen var STOR, när dom till slut insåg att det inte skulle bli något spårande i dag?!?!

       Jag skulle bara hjälpa till att lägga spår inför morgdagen.

Det gick snabbt i dag eftersom jag var ensam, och därför inte babblade bort tiden.

  


Inga missöden alls, gick inte fel en endaste gång, och höll reda på både klövar och blod.

Satt där i tystnaden och bara njöt med en kopp kaffe och hundarna.....helt underbart.

Stannade på vägen hem för en långpromenad,

strosade medan hundarna for som stollar på fälten.....


Skorpan leker ofta kurragömma.

"Perfekt gömställe...bara att ducka i det höga gräset, så ser inte Ronja mig"



På helspänn.....



"Sch....säg inget till Ronja....här hittar hon mig aldrig!"



Näe, Ronja hon hade viktigare saker för sig.....

Nybadad och fin som hon var, så hittade hon något riktigt vidrigt att rulla sig i!!!

Hon luktade såå himla illa, vilket hon inte höll med om förstås.

  

  



Vet inte om Ronja berättade något för Skorpan, för ett tu tre, så kom även hon tillbaka,

väldigt nyrullad, väldigt illaluktande.....

Så söta dom är.



Har man inte något att göra en fredagskväll, så fixar hundarna till det.

Tackar tackar!



Nu laddar vi för ytterligare en dag i skogen bland spåren.

Alltid kul!


Allt gott

  

Kram

Susanne

 
 
Sytanten

Sytanten

29 maj 2015 23:09

"Skithundar" med andra ord...men mycket söta sådana!
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

Susanne

1 juni 2015 01:38

Haha, jaa, det kan man ju lugnt säga....riktiga GRISAR!! Söta små grisar

 
Ingen bild

Lena

30 maj 2015 10:29

Hej, vilka otroligt fina hundar du har. Har själv haft 3st Berner ☺ Har du egen uppföljning eller vilken kennel kommer dom ifrån?

Från en ny bloggläsare.

Susanne

1 juni 2015 01:38

Men HEJ Lena, vad kul!! Jag håller så klart med dig där....dom är så härliga.
Nej, jag har ingen uppfödning, alldeles för mycket för mig, räcker gott att "bara" ha hundar.
Ronja kommer från Brunnstorps kennel i Moheda, och Skorpan är född på Tjofselinas Kennel. Vad spännande, nu måste jag så klart få veta vad du haft för berner, Lena? Var det länge sedan? Spännande att höra!
Så glad jag blev att läsa din kommentar, TACK :-)
/Susanne

 
Ingen bild

Siv

30 maj 2015 13:21

Sockergrisar!

Susanne

1 juni 2015 01:33

HAHAHA!!

 
Marianne

Marianne

30 maj 2015 22:12

Haha söta skithundar,som var väldigt billiga ett kort ögonblick,i mattes ögon?el.

Ha en fin kväll,imorrn hittar de nya "lukta gott högar".

Kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

Susanne

5 juni 2015 00:58

Väldigt billiga....men bara för ett kort kort ögonblick, hehe!! Dom är experter på att hitta dom där "lukta-gott-högarna" Morr!! Vi klarade oss en dag till ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards