quilaoronja

Alla inlägg under maj 2015

Av Susanne - 1 maj 2015 21:35


        Egentligen är tidiga mornar inte alls min grej,

men när det handlar om att åka iväg och spåra, då gör det mig ingenting alls.

        Alltid lika roligt att se hundarna ta sig an uppgiften.        


Ronja har vi spårat med under ganska många år, närmare 5 faktiskt, så hon går som en klocka.

Ett skönt tempo, lungt och metodiskt tar hon sig fram.

Bara för mig att följa med.

Det enda som jag tyckte störde henne lite i dag, det var doften av viltsvin!

Gillar hon inte alls.


Skorpan är det liiite mera fart i, om man säger så.

Hon har bråttom bråttom.....

"Jaa, man vill ju inte missa något!!"

 


  Det hade regnat en hel del under natten, och dessutom blåst massor, 

så spåret låg lite här och där.

Men Skorpan klarade uppgiften bra, ringade kanske lite mera än vanligt bara.

Och huvudsaken är ju att hon hittar spårslut, vilket hon gjorde,

och med bra tid.



Regnet har sedan varit envist hela dagen.

1 Majtåget struntade vi i, kändes inte det minsta locknde.

Hittade på annat med barnbarnen i stället, med tak över huvudet.



En liten stund fick vi uppehåll i allt regnande, och då fortsatte "matchen"!



Matchen mellan två envisa flickor....där ingen ger sig i första taget.

"Jag tog den först....nej, jag tog den först!!!"



"Äh, ta den du, Skorpan! Jag vill ändå inte ha den!"



Och släpper en av dom bollen, då vill ingen ha den längre....precis som vanligt.

"Du kan väl öppna sandlådan lite då?"

"Där är så himla kul att gräva!"



Slapp lördag i morgon.....INTE!

Först lägga spår till "kurskompisar", därefter utforska lite i ämnet kulturhistoria,

ev tillsammans med nära släkting.....till en viss Skorpunge!

Så klart hänger även Ronja med.



Hoppas dom kan komma......den bernerntjejen har t o m fått sitt namn efter Skorpan.

Spännande....



Just det ja, det är så här vackert väder vi haft den senaste tiden....

Tur man har bilder att se tillbaka på, när dagarna är mest grå.




Kram

Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards