quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Vad gillar vi det här?

Av Susanne - 3 juni 2015 23:06


Quila o Ronjas blogg!

Joo, det namnet får vara kvar, allting startade ju med dom två flickorna,

dom är grunden till att jag sysslar med bloggandet.

Det har verkligen blivit något jag tycker är så roligt.

Att kunna kombinera fotandet med skrivandet, det brinner jag för helt enkelt.


                  Den första bloggen jag hade, den blev ju tyvärr "stulen"    

Fråga mig inte varför, det är det nog ingen som vet, mer än den som stal den.

Förmodligen för att visa att det går, att dom kan.

Nu hoppas jag att den här får vara ifred, för det innebär en massa jobb när något sådant händer,

eftersom dom även kapade min mail, och försökte komma åt mitt bankkonto        

Ingenting är heligt längre.....


Joo, det här kan ingen ta ifrån oss.....våra underbara skogspromenader!

(Även denna dag med lerbad!!!)




       Gissa att Kicken njuter!!      

Det är inte svårt att se....




När man upptäcker dessa stora hjulspår efter "skotarn", så säger instinkten....

NEJ!!

INTE LERBAD!!!



Men ganska snart inser man, att man står där helt tyst och bara skrattar!

Man kan inte göra annat.

Vad gillar vi det här då?

Det ser såå roligt ut, det lyser glädje om hundarna.

Inte sjutton kan man hindra det inte.

Dom två som är värst  när det gäller att skita ner sig, det är alltid Ronja och Kicken!

Skorpan och Chicko är betydligt lugnare i leran....jättemärkligt, kan tyckas.



Stilstudie på Kicken, när han tar en tur i hjulspåren!










"Nu räcker det", sa Ronja....."Nu är det vår tur att springa fort fort i leran!"



Fram och tillbaka....fram och tillbaka....

Allt och alla ser snart precis likadana ut, med lera upp över öronen.



Ja, hurra, hundarna hittade RENT vatten också!!

Perfekt!



Och så fick Ronja dagens tokryck!

Alla som har hund vet säkert vad jag menar med just "tokryck"?!

  


Vi konstaterade att det även i denna skog funnits mycket liv och rörelse en gång för länge sedan.

Tittar man riktigt noga kan man hitta både det ena och det andra.

Som en gammal rostig hink, t.ex.....Hur många minnen döljer sig inte i den?



"Jaha....då var det dags igen, kompisar!"

"I dag ska vi sätta oss i storleksordning....Tripp Trall Trull"

(Chicko, Kicken, Skorpan, Ronja)

        


Fyra vänner som har så otroligt kul ihop.

Dom leker bra med alla iofs, men visst ser man skillnad.

Det är lite, "Lika barn leka bäst", och just dom här passar tydligen väldigt bra ihop.

Det är på lika vilkor liksom.....



Ryggsäck med fika i en mysig skog, glada hundar med full fart i benen,

lite sol mellan molnen, bara så bra helt enkelt.

Vad jag tyckte om att Ronja hittade något illaluktande som hon var tvungen att rulla sig i,

det nämner jag inte alls......grr, och morr!


En stunds vila, sedan iväg till nästa skog.

Spårskogen!

Stolt matte, till två som älskar att spåra, och alltid gör sitt allra bästa.

I dag fick dom verkligen en utmaning, som dom båda faktiskt löste utan problem.

Nu har vi tränat ganska mycket på just viltspår genom åren, startade tidigt i deras liv,

och använder nästan aldrig blod i "hemmaspåren".


Stolt som en tupp blir hon den lilla Skorpungen,

och skyndar tillbaka till bilen för att visa/reta Ronja lite.

Ronja ja, som sitter och "ylar" under tiden, rädd för att inte få sin chans till spåren.



"Mmm....vad gott det smakar....om du bara visste Ronja?!"

  


Blir nog inga större problem att sova i natt


Kram

Susanne

 
 
johanna

johanna

4 juni 2015 22:42

Väldigt konstigt att man stjäl någons blogg! :/ hoppas den här får vara ifred!

http://wildshenanigans.wordpress.com

Susanne

5 juni 2015 00:42

Jaa...blir nästan full i skratt åt det i dag. Vad ska man med någon annans blogg till??? Att skaffa en blogg är ju världens enklaste. En "kille" i Indien tycker tydligen att det är superkul. Han har en hel lista med stulna bloggar, som han aldrig använder? Jag fattar inget??
Denna ligger på, som jag tror, ett "säkrare" ställe, så jag hoppas ingen rör den ;-)
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards