quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Är vi galna?

Av Susanne - 7 juni 2015 21:15


OM det mot förmodan skulle vara så att man en dag inte hade någon lust att fota....jag säger bara OM!


Då går man ut och lägger sig på gräsmattan, det behövs bara en liten kort stund,

så vips, så är den tanken som bortblåst.

Varför då?

Joo, för då blir man anfallen av två "björnar"....ja jösses vad mysigt det är.


Frågan dom ställer är;

"Ska vi leka, leka?"

                                        

     

Kameran hämtas, och så är vi i gång.

Jag tror dom stylar lite extra ibland, som om dom visste att dom kommer med på bild?

Skorpan blir såå glad när Ronja vill leka (vilket hon ju faktiskt ofta vill)



Men innan vi hamnade hemma på gräsmattan,

så var vi i spårskogen och gick en del spår.



Ronja fick i dag gå TVÅ andraspår

(vilket betyder att hon går ett spår som en annan hund redan gått,

men självklart ligger det klövar i spårslut)

Lite svårare kanske, eftersom hon får störning från den tidigare hunden.

Men att se Ronja spåra, det är nästan så att jag får "ståpäls".

Hon går lugnt och systematiskt tillväga, stannar och kollar ibland så vi  "där bak är med ordentligt"

Ser nästan ut som om hon frågar oss: "Hur går det? Går jag för fort?"

(Jag och min fantasi!!)


Enda gången hon får ett helt annat tempo,

det är om hon hör ett skott på nära håll, vilket hon gjorde i dag.

Då ser hon jätteglad ut, och halvspringer till slutet....

"Bråttom bråttom, nu har dom skjutit en älg eller så! Måste kolla!!"



Skorpan gjorde också precis det hon skulle....tänk att hon också blev så duktig på att spåra,

och att hon gillar det så.

En mysig söndag med ett härligt gäng.

Man måste väl vara lite knasig, som går upp i ottan, trots att man mår skit,

genomförkyld och kände mig febrig....

Näe, att stanna hemma för en sådan orsak finns inte i min värld.



Skorpan....hon är nog en av dom gladaste hundar jag haft äran att lära känna.

Det vilar aldrig några ledsamheter hos henne inte.



Så är hon väldigt söt också....trots sin nakenhet!



Tjatar och tjatar, om o om igen.....vad gjorde man utan hundar???



En sak är säker, jag hade aldrig varit så fotogalen som jag blivit!




"Se opp....här kommer vi!!"



  




  




"Snäääälla Ronja, kan vi inte leka lite till...? Bara lite??"




"Måste du köra upp spengummit i skallen på mig, Skorpan?"

"Ok ok, vi leker väl en stund till då!!"

  



"Öh....jag tror jag hör ett ljud jag känner igen??"

"Sch....tyst lite....det kommer någon nu!"



"Jaa, HURRAAA....våran husse kommer hem nu!!"

"Då ska vi göra det han gillar allra mest.....hoppa på honom,

tvätta hela ansiktet på honom, och allt det där som vi är så bra på med våra människor!"

 


  Kram på er

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

8 juni 2015 09:34

En dag utan dina bilder och ord skulle kännas mycket fattig.....dessutom behöver jag något som skingrar mina tankar just nu.
Kram

 
Susanne

Susanne

8 juni 2015 10:41

Tack snälla Liza ❤️
Det gör mig ont att höra och inte kunna hjälpa dig. Låter som du har det jobbigt just nu.....finns här om du vill
Kram 💟

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

8 juni 2015 19:26

Fastnar totaltför sista bilden!
Vilka härliga förväntansfulla rumpor :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

9 juni 2015 23:51

Hahaha, håller med dig, Eva...visst är det gulligt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards