quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Puh, vad skönt!

Av Susanne - 13 juli 2015 21:40

#glad #treirad #ronjagooglad

Som en hel kavalkad av Skorpan!

I bilder alltså!

Skorpan och jag på bus och träning, Ronja fick stanna med husse som jobbade.

Inte värt att låta dom springa ihop i dag, tänkte jag.

               


Att hämta hem saker, lägga dom i min hand, och då få beröm,

få höra att man är världens duktigaste Skorpa, det är helt klart min grej, tycker Skorpan.



Under tiden tittade Ronja på, tillsammans med husse....Skitkul...NOT!!!

Tur vi har en livboj, så hon slipper den väldiga parabolen runt halsen.

Den här är mjuk och skön, nästan som att gå omkring med en kudde.

Och, det bästa av allt, hon kommer INTE åt att slicka på tassen!



Tänk att en vanlig liten repboll kan vara så himla kul?

"Jag hittade den, jag hittade den....!!!"



        Aj som tusan, gång på gång dunkar hon sig själv i huvudet med bollen.....och i ögat!          




"Oj, vad jag sprang, matte...såg du??"

Pustar lite....Kort stund bara!



Tre i Rad.





RONJAS TASS-STATUS!


Äsch då, kunde inte låta bli....pratade med disrtiktsveterinärerna i morse, ang Ronjas tass, 

Även att man så klart kan kolla en tass själv,

så ville jag få den undersökt ordentligt, vad som orsakat det.

Framför allt var orsaken att vi har en stundande draghelg framför oss, och är en hund skadad,

då tävlar man självklart INTE!!

Klart vi åkt till Moheda oavsett, för Skorpan ska ju tävla, men tjaa, jag ville få tassen undersökt.


Dom har alltid varit så himla trevliga, all personal där, känns så familjärt på något sätt.

Inte alls så sterilt, ingen sjukhusmiljö

(vilket inte gör mig något, men som hund, eller annat djur måste det kännas bra, tänker jag.)


Ja, i alla fall....tassen rakades lite, och man kunde då konstatera att det var precis som vi hade anat.

Hon hade förmodligen fått in något i tassen, och fantastisk som kroppen är,

stöter den ju ut allt som inte ska vara där.

Så i helgen när det gick hål, då kom allt ut, trycket släppte och Ronja hade inte alls ont längre.

Nu hade det redan börjat läka så fint, så det som gäller nu, INGET SLICKANDE!!

Livbojen får hänga på ett tag till vid obevakade stunder.

Allt frid och fröjd i stugan alltså, matte glad 

  

Som sagt.....glad cirkushund igen!



   En sten föll från mitt oroade hjärta...


Mina fina     



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

14 juli 2015 18:46

Jag har all föståelse för att du lät dem kolla, men....
Jag KAN ju inte låta bli: Vad var det jag sa'??? :D
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

15 juli 2015 00:41

Mm...det var ju lite min tanke också, som jag skrev, men jag dras med det där envisa mellannamnet, du vet....och var helt enkelt tvungen ;-)
Kramar

 
Eva H

Eva H

15 juli 2015 13:09

Vi har samma namnsdag på mellannamn tror jag :D
Lätt att vara säker o lite "kaxig" när det gäller annans hund o man ser utifrån liksom.....
Jag hade med största sannolikhet åtminstone telefonkonfererat själv!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

15 juli 2015 16:48

Ofta har vi kanske rätt i vår första tanke, men så vill jag ändå ha en "second opinion" liksom. Bara för att 😊
Kram kram 💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards