quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Se över dig själv....

Av Susanne - 16 juli 2015 16:52

                             

Den här veckan har varit, och är mycket speceill för mig.

Kan komma på mig själv med att sitta och le, när jag tänker på allt som hänt, och som vi gjort.

Vad beror det på då?

B A R N Våra fina underbara barn.

Det är ju dom som är det allra mest viktiga i våra liv, 

I dag är dom alla vuxna, men kommer för alltid vara våra barn.

Inte vet jag om det har med min egen ålder att göra, eller vad som fått mig att begrunda, 

och egentligen gör det väl detsamma varför.

Mycket beror nog på allt jag fått tagit emot av anklagelser och skitsnack, 

det är heeelt galet, när jag tänker på det.

Men jag har nu valt att "Vägra göra om mig själv"

"Vägra vara på något annat sätt", bara för att behaga andra.

Varför skulle jag göra det?


Jag ÄR känslig...OCH?

Vad jag inte förstår är varför andra ska störa sig på det?

Människor som över huvud taget inte vet någonting alls om mig....känner mig inte mer än flyktigt.

Hur kan dom ödsla så mycket energi på hur jag är, eller inte är?


Jag är den jag är....passar det inte, så skit i det.

Nu vet jag, utan tvekan....har passerat vägskälet, i helt rätt riktining...

 


Nog om det!

Blåbär skulle plockas idag, tillsammans med barnbarnen Milton, Meya och deras mamma   

  

Joo, jag vet, ni två skulle också med....HAHAHA!!



Dom är fullkomligt galna....

Om man ropar; "Här finns det massor av stora fina blåbär!!"

Gissa vem/vilka som är först på plats?

Exakt!

Ronj och Skorpan.



        Att plocka blåbär var riktigt roligt             



Blev så full i skratt, när jag hela tiden hörde barnen ropa....

"Men Ronja o Skorpan, måste ni ligga mitt i dom finaste blåbären??"

"Japp, det måste vi!"

  



En liten söt blåbärstjej.

  

Meya fick ihop bra mycket blåbär....men så hände det där som inte får hända...

Hon tappade burken hon plockat i. Det var mindre kul...



Tänk om man kunde lära hundarna att lägga blåbär i burken!!

Som det är nu får man vakta så dom inte tömmer det man redan plockat!



Jag vet hur magarna kommer vara i morgon!!!

  


  Det var flera än vi som ville plocka blåbär i "vår" skog!

Bäst att hålla ordentlig koll.

    


Det var varmt i skogen, så alla var ganska överens om att inte stanna där hela dagen.

Ska vi åka hem o bada, kanske?

  


Gärna ett bad, sa Ronja!



Men, jag hade lite annat att göra i dag,

och badande hundar innebär en hel del jobb efteråt.

Men fotande och bus, det blev det!



Med lite fantasi kan man fixa hundleksaker av vad som helst.

Den här är mycket populär för tillfället,

något som sonen ordnat från någon avlagd golfutrustning.



"MYCKET hållbar....det har vi testat!!"

 


"Det ska gå!"

Haha, Ronja lyckades inte dra sönder den i dag heller.



"Ska jag hoppa över dig, eller??"



"Om vi inte får bada, så kan vi ju vara med Mille ändå,

och följa honom vid kanten, slicka honom i ansiktet lite och så"



Meya simmar....på sitt egna sätt.



Vilken dag......

Det här är livskvalitet, att tillbringa tid med det bästa vi har....våra barn


Fyll inte livet med dagar

fyll dagarna med liv....det har jag gjort, och kommer fortsätta med det.

"Må-Bra-Dagar"

 


I morgon åker vi mot sydligare delar av landet.

En hel helg med sennendrag...JAA, vad kul!

Drag-Tävling?? 

Så klart....på söndag tävlar vi, både Ronja, Skorpan och jag.




Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Gun

17 juli 2015 07:18

Rätt skrivet, man ska vara den man är och ingen annan för DU är bäst Kram och ha en kanon helg så höres vi längre fram.

 
Sytanten

Sytanten

17 juli 2015 08:56

Så härliga bilder igen!! Blir så full i skratt när jag ser Ronja och Skorpan i blåbärsriset, tänker på mina berner som jag hade, den ena hade oxå fullt sjå med att plocka blåbär på sitt eget sätt. Lycka till i tävlingarna alla 3!!
Kram Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

17 juli 2015 11:35

Varmaste kramar och tack till min fina vän, Gun ❤️

Skrattar gott, dom är bara så roliga, dessa hundar, Bettan 😂
Tack i massor och kramar från oss ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards