quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

Så var det slut..

Av Susanne - 20 juli 2015 22:15

Efter en lång frukost och packning av bilen, vände vi hemåt igen.

Eller, inte riktigt med en gång!


"Ett, två, tre, fyr!"

"Ett, två, tre, fyr!"

Marscherande Skorpunge, (i väntan på att vi skulle bli klara)

  

  


Första stopp!

Hälsa på berner  i olika åldrar och storlekar.

Som om man skulle få nog av berner? Aldrig   

Bland annat träffade vi den här lilla killen, 12 veckor ung, med namnet O'Boy.

Så söt så söt, precis som dom är, dom här nallarna.

Hade tyvärr inte kameran med just då, så det blev enbart mobilbilder.

Här har han just smakat på mitt kaffe, eftersom han råkade gå förbi den och fick lust att prova.

Gott som tusan, tyckte han!

"Mera mera, jag vill ha mera!"

 

 


Vi blev bjudna på ett "hej-dundrande" kaffebord, med massor av hembakat.

Nu är inte jag det största kakmonstret direkt men tog några sorter, så klart.

Maken däremot, han var lycklig han!!! och proppmätt när vi lämnade bordet.

  


Vi styrde vidare norrut, använde oss enbart av småvägar.

Vädret var så härligt, så vi stannade ett flertal gånger på små grusvägar, som ledde oss till fina platser.

Där var det full fart på flickorna!


Just den här leken är också en favorit..."Björnen sover"

Skorpan tror/hoppas på att hon är osynlig i o m att hon pressar sig själv ner i gräset.

Så klart syns hon rätt bra.....även på håll.


Ronja har just fått syn på henne.....

        



"Ooohps...hon har visst sett mig?!"



Man står där som vanligt och ler/skrattar,

det ÄR så härligt att se dom leka tillsammans.



Love it   




Pustar ut!   



Nu kör vi vidare, mot nästa stopp!




Promenad i Gränna!

Mycket turister, liv och rörelse, många som vill stanna och prata, ställa frågor om hundarna.

Trevligt! 



Det här tycker jag är så fint!

Röda gamla hus, små låga fönster där det så klart står pelargoner.

Och så en Skorpunge framför alltihopa...hahaha!

       


Paus vid bilen, vatten + mys....kan inte bli bättre....eller?



"Joo, just det, vi hörde ordet GLASS nämnas!!"

"Kom nu så går vi igen...vi ÄÄÄLSKAR ju glass!"


Skorpan står främst, hon med ett mycket gott minne...  

   


Glass blev det så klart, sedan vidare igen....till Rökstenen.

Tror inte vi varit här sedan våra respektive skolresor, det är liksom då man åker hit.

I dag är jag dessutom mycket mera intresserad av det här, än vad jag var då.


Ronja o Skorpan följde med mig under protest!

Husse stannade vid bilen och fixade med deras mat...som syns på Skorpans tass....

....hon liksom står/sitter i startposition

    



Är väl inte den som fotar kyrkor direkt, med här var såå vackert, tyckte jag.

Röks kyrka, med rökstenen framför.

Så fastnade jag lite i historiens vingslag igen....




Det allra sista stoppet för denna helg, jaa, det var på garageuppfarten,

och då hade klockan hunnit bli mycket.

Men vad gör väl det...makens semester startar i dag!!

  



Är det det här som kallas "Chicken Race"?

I så fall ligger jag nog risigt till....vem flyttar sig först??

"Du eller jag, Matte??"

 


Kram

Susanne



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards