quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

"varmihjärtatkänsla

Av Susanne - 21 juli 2015 22:49

              

Även om man bara varit hemifrån några dagar,

innebär det ändå en del pyssel vid hemkomsten.


Skönt att vara hemma, tyckte hundarna, och njöt med ben på tomten

(när det inte regnade förstås)



    Pälsvård ägnade vi oss åt också,

vilket är en sysselsättning som för mig är så avkopplande.

 Njutbart för alla inblandade....



Så fick vi kärt besök!!

Barnbarnet Leon med familj dök upp för en fika.

Han var lite skeptisk till hundarna i början,

framförallt när han hörde Skorpans "JAG-VILL-LEKA-SKALL"!!

 Det ekar över hela skogen, så det  var väl inte konstigt att Leon blev lite rädd.


Men nu känner han hundarna väl, och tittar efter dom, försöker klappa dom.

Och det är bara för honom att sträcka ut händerna åt varsitt håll,

för där sitter dom båda för det mesta.

Det kan ju tänkas att den lilla människovalpen tappar något?!


"Nej för sjutton, jag tigger i nte alls....håller bara Leon sällskap lite"

(Ronjas förklaring till placering)



"Öh, kolla mormor, fotar du nu?"

"Nu är Ronja helt plötsligt på andra sidan??"'



"Vill du smaka, Ronja??"

"Smultron!"

  


Jag smälter!!

Den finaste och gladaste lilla Leon.

Blir helt varm i hjärtat

  


Efter en fixardag, med allt vad det innebär,

avslutades kvällen med god mat på nyöppnad restaurang inne i stan',

tillsammans med sonen och hans sambo.

Gott, trevligt, mysigt...jaa, ALLT!


SE VCH Tjofselinas Z Diezma....vår egen lilla härliga Skorpunge.

  


Och SE UCH  SE VCH  SE(Ap)CH Brunnstorps Relax-Me....Ronja rätt o slätt!

  


Ryggen har fått tagit en hel del stryk, det vill jag inte veta av.....svårt att acceptera,

trots alla år som gått sedan olyckan.

Det är när det känns så här urjävligt som jag blir påmind om allt,

och liksom ramlar ner några hack på stegen igen.


Säkert snart på väg upp igen, det får ta sin tid helt enkelt.

SKit!  Man vill bara skrika....AJ SOM......!   

(men det hjälper ju inte)


Ska försöka lösa den värsta smärtan nu, med hjälp av lite specialmedicin jag fått.

I morgon blir det träff (liten resa) med dom andra två underbara barnbarnen, Mille och Meya.

Det kan få den värsta smärtan i världen att bli som bortblåst för en dag.


Tänka sig....tre barnbarn har vi fått!

Vi känner oss verkligen lyckliga, maken och jag.

Att ha Ronja och Skorpan hos oss ger också en sådan känsla.

"Varmihjärtatkänsla"


Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Gun

22 juli 2015 08:30

Vilket underbart kort på Leon och förstås hundarna Kram till dig o hoppas din värk försvinner för dig.;)

 
Junitjej

Junitjej

22 juli 2015 21:25

Jag har alltid gillat att besöka din blogg, men det är extra roligt nu när man har en egen berner sennen.

http://www.junitjejen.se

 
Susanne

Susanne

23 juli 2015 01:28

Jaa Gun, visst är han en riktig liten goding! Man bara smälter liksom ;-)
Kram på dig och tack snälla du....Ses snart <3

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

23 juli 2015 01:33

Haha, jaa du "Junitjejen", så är det nog kanske...men jag gillar ju iofs Yambo också, även om din blogg kanske inte enbart handlade om honom ;-)
Allt gott!

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards