quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Som stora nallebjörnar!

Av Susanne - 24 juli 2015 21:22


                I dag har vi haft mycket att stå i!             

När barnbarnen är här, då har Ronja o Skorpan svårt att sova/vila ordentligt,

för dom MÅSTE bara hålla koll, på vad barnen gör.

Så inget händer, liksom.


Ultimata barnvakterna...det är vi det...ser och hör allt!

      


Leon och hans familj har varit hos oss i dag, och så här glad blev Leon över gungan vi satt upp.

Han älskar att gunga!

Man kan inte bli annat än överlycklig när man ser den här glada minen....



Bad är också en favoritsyssla....Här kast med liten Leon i poolen!

Han bara skrattar när han far mellan morfar och pappa.

   



"Näe, vi fick inte bada i dag....bara ligga här och se på....urtrist, om ni frågar oss!"



"Tur vi har varandra, du Skorpungen....så vi kan busa o gosa lite mellan varven!"


 


Ronja har alltid varit väldigt förtjust i små barn.

Hon gillar att vara nära dom och pussas.

I början tyckte Leon att hundarna var lite väl stora, tror jag, men nu har han vant sig.


"Puss puss Leon"   



Så söta....   




Vädret tillät att vi kunde både bada och vara ute hela dagen, 

det har vi inte varit bortskämda med den senaste tiden.


Vilken otrolig tur vi har, som får ha våra barn och barnbarn så pass nära oss.

Det betyder så mycket.




"Men jisses, så stora ni är!!"

"Tur ni är så otroligt snälla."

       

Att få klappa och kela med  livs levande nallebjörnar, det är inte så dumt alls.

Leon verkar gilla det, precis som Milton och Meya också gör.




Efter en dag som i dag, när man äter både nu o då, känns det riktigt skönt med en promenad,

både för oss och hundarna.

Jag har väldigt svårt att sitta stilla längre stunder,

då händer det "saker" i min rygg och i benen. 


Frisbee är kul och går att kasta långt.

Är då gräset lite högt så får hundarna söka ordentligt för att hitta den.



Ronja är duktig på att spåra....men ingen spårar som Skorpan!!

Hon är helt galet duktig.

Hon missar ingenting.


Man ser på henne när hon fått upp ett spår på något intressant.

Sätter nosen i vädret....och stoppas hon inte då....   

I dag stack hon iväg ganska långt bort, och återvände direkt med....en stor benknota från en ÄLG!!

Den placerar hon vid mina fötter och sätter sig ner....så ser hon så där söt ut, ni vet, hahaha


Ronja med frisbeen!

  



"Jag hittade den....nej jag hittade den....ge hit den nu....den är MIN!!"

    


Trötta hundar som varit barnflickor i dag, det skötte dom så bra så!

Dom kan man minsann lita på, skulle aldrig lämna sin post!

  


Kram

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards