quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Som sagt....är så glad!

Av Susanne - 27 juli 2015 21:45

                          #finastebron #baramåla #egenbro


Fortsätter sätta värde på guldkornen i livet, det som betyder allra mest.

Allt annat raderas, jag har lärt min läxa.


Hundar är fenomenala på att visa glädje, sorg, jaa, på sätt o vis känslor över lag.

Ronja är så här lycklig, när det kommer någon hon känner igen och tycker om!!



I dag var det Milton, Meya och deras mamma, vår äldsta dotter,

som kom hit för lite kvalitetstid.

Att få ha dottern "hemma" och bo över natt, tillsammans med sina barn, det är verkligen kul!

Och som av en händelse blev det även i dag badväder,

det bästa barnbarnen vet är just att bada!



Det finns ju några flera som älskar just bad.....

Och jag som sagt till maken, (som väl är lite lite motståndare till bad av berner i poolen)

att dom är såå duktiga, det skulle ALDRIG falla Ronja o Skorpan in,

att kliva ner i poolen utan ett OK från oss.

OOHPS!

Det var Meya som upptäckte att Ronja var på väg, att sakta sakta smyga ner i vattnet

Vi såg det inte ens....hon är allt en liten filur, den där Ronja.


"Jag smyger sakta på tå, så märker dom nog inte om jag tar mig en liten simtur"


Smart, Ronja!   


Skorpan stod på kanten och blev förskräckt över Ronjas tilltag.....

"Nej för tusan, Ronja....du får inte!!"

  


Under tiden som vi "tvåbenta" lekte med diversa spel på tomten, 

hade Ronja och Skorpan dragkamp....hela tiden!!!

Den bästa "dragkampsgrunkan" ever,

det är den här "golfklubbestrumpan" (eller vad det nu kan heta)

Hållbar så in i vassen, vilket inte är allt för vanligt.



Rätt så ofattbart att den höll även i dag, för ingen ger sig!



Hahaha, jag ropade på dom, och joodå,

visst kommer dom....tillsammans.....med "strumpan" mellan sig.



Gulle er båda     som har så mycket utbyte av varandra.

Bästa vänner i vått o torrt.



Även om man stundvis skulle kunna tro att någon råkar illa ut,

av behandlingen dom ger varandra.

Inget larvigt tjafs här inte.



I dag kom det!

Sista protokollet för Skorpans viltspår.

Hon är en duktig och smart tjej, även om man kanske luras att tro motsatsen ibland.

Nu kommer snart även Skorpan ha en fin Championats-tavla!


Viltspår kommer vi nog alltid syssla med, det är något vi alla gillar mycket.

Kombinationen att,

tillbringa tid i skogen, samtidigt göra det dom gillar - spåra, kan väl inte bli bättre. 



Sist, men absolut inte minst.....äntligen har vi fått en alldeles egen bro.

(Bro till dragträningarna alltså.)

En av våra mågar "råkar" vara snickare, och "slängde ihop"  den här fina på nolltid   

Nu ska jag bara måla dom viktiga linjerna också,

så kan vi köra igång med ordentlig bro-träning.

Jag är så himla glad och tacksam!

Inte så lätt att träna broövergång inför tävlingar, när man inte har någon bro att träna på hemma.

  

  


Under tiden som jag skrev det här,

kom jag på att det var hög tid att anmäla till nästa tävling....Då ska vi till Ängelholm.

Sjutton också, jag är fenomenal på att glömma!!


Tror nog att det bara blir jag som åker på den "turnén",

men åker man med hundar som sällskap är man ju aldrig ensam.

Vi tre, en natt på hotell, det är ganska mysigt...eller väldigt mysigt faktiskt   




Nähe, nu sova en stund, för snart kommer vår/våra dotter/barnbarn in till oss från stugan,

och vill ha frukost.


Kram

Susanne 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards