quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2015

Så klart jag är ledsen....

Av Susanne - 30 augusti 2015 22:45


Den ena dagen ingenting, och så nästa dag dubbelt upp!

Så jaa, det blir mycket i dag.......


  HUR MÅR SKORPUNGEN???

         


 Joo tack, om man enbart skulle se på bilderna, så ser ju allt toppen ut.

   Men nu bor ju jag tillsammans med henne, har henne bredvid mig alltid.


Jag tänker inte gå in på funderingar, eller ev diagnoser,

det orkar jag bara inte.

Är så himla ledsen över att det ALDRIG kan vara helt ok med allt.

Men när jag har något nytt att komma med, då kommer jag självklart skriva ner det. 

Hur som helst, på bilderna ser allt ut preciiiis som vanligt   

Tjejerna älskar dessa tuffa lekar,

Skorpan står och hoppar medan hon väntar på att Ronja ska se så där arg ut.....

Det får mig att le...varje gång   



Vårt sökande efter det där lilla huset, med det lilla extra, det fortgår.

Lite roligt, och lite märklig känsla.

Vi är nog ytterst petiga, ibland undrar jag om vi är riktigt redo för det här?

Men, det är kul att titta, och kanske en dag, fastnar vi för ett litet hus.

Känns det bara helt rätt, då.....



Det här är ju inte fy skam, precis.

Låg straxt  intill gårdagens hus.



Frågar man Ronja o Skorpan, ja då är det nog ingen tvekan om svaret   

      


Av alla "objekt" vi tittat på, var nog gårdagens det mest lovliga.



Om man ser till det praktiska, då var det iofs lite längre att åka.....



Lite längre från våra små   

Men det är heller inte världens ände.

  

Leon är en riktig njutare.....



...av mat.

"Det spelar väl ingen roll om man inte använder bestick?"

"Händer funkar lika bra, tycker jag!"

Vilken goding han är.

  

     


Ett alldeles extra "tok-humör", det var hon på i dag, fröken Ronja!


     


"Ok, vem vill leka med mig???"
"Jaha, som vanligt, ALLA!!!"



"Då kör vi, "kom an" ni bara!"


   

"Hahaha, ni kan aldrig ta den från mig!"



"Oophs....nu blev det visst tvärstopp?"

"Skorpungen är ingen liten vekling inte, stark som en oxe, det är hon!"

 


"Och jag är ju bara så in i hoppsan snygg också!"

"Tänk va, både stark OCH snygg"

  


Ståbild.....mjae, inte lätt när det finns något riktigt intressant åt andra hållet.....

något som går att äta kanske....    



"Att bli ompysslad, det gillar jag...massor!"

"Bara väntandet som kan bli lite långt ibland.....men jag är redo!"

 


Är man vänner, då gör man varandra sällskap...i vått o torrt.

Skorpan hoppade helt enkelt upp och höll Ronja sällskap på bordet, i väntan på matte.


"Hej kompis, jag är här hos dig"

 


Lite tjatigt med nästan samma bilder,

men jag tyckte dom var så himla söta tillsammans.


Det är kontraster...ena stunden visas tänderna, och det gurglar långt nere i halsarna,

för att i nästa stund vara så kärleksfullt, så man blir tårögd.

    


Puss min vän 



"WHAT???"

"Redan klar?"



Joorå, många bilder blev det, så var försiktiga med scroll-fingret om ni tittar på dom   


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

1 september 2015 10:37

Vilka underbara "vän-bilder" på tjejerna!
Du behöver helt klart en extra säck med kramar! Varsågod att plocka när det behövs!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards