quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 september 2015

Ni kommer inte tro mig.....

Av Susanne - 3 september 2015 20:21


....så jag säger inget mera för tillfället.

Det som händer med Skorpan tar visst aldrig slut.



Måste tyvärr säga att det värsta av allt, det är nog att ALLA dessa veterinärer vi träffat,

inte tagit mig på allvar, inte lyssnat på vad jag sagt.


Ett exempel:

Första vet-besöket, dagen efter den där jäkla springturen på fältet,

då har veterinären skrivit i journalen, "Hunden hostat rejält några dagar"!!! VA???

Hon hade inte alls hostat!

Hon lät som hon försökte få upp något, jaa, men ALDRIG hostat.

Varken då eller senare.

Diagnosen var liksom redan ställd innan vi kom dit, KENNELHOSTA!

(Som vi nu med all säkerhet vet att det INTE var)


Inte konstigt att dom tror jag är dum i huvudet!

Jag är så himla arg, så ledsen, så....ALLT!

OM det nu sitter något långt ner i lungan, då är inte hoppet stort att det går att få bort.

Och ni kan ju själva lista ut vad som händer då....

DET FÅR INTE VARA SÅ!!!

Då vet jag inte vad jag gör......


  


Uch o fy för att känna sig så himla maktlös.

Och för att inte hitta den där veterinären som valt sitt yrke just för kärleken till djur.

Finns dom inte?



Nya saker på G i morgon, och självklart är det fredag,

om något skulle tillstöta under helgen.

När det gäller Skorpan, då kan verkligen ALLT hända....

Hon är såå älskad, denna underbara hund, men har haft såå mycket otur i sitt korta liv.


Återkommer när allt lagt sig, för nu bara snurrar det bara runt i huvudet.

   

Kramar

Susanne

 
 
Malin

Malin

3 september 2015 20:49

Jag vet hur det är med skadade/sjuka hundar, mina hundar som jag har haft under åren har haft väldig otur. Hoppas att ni får tag i en bra veterinär & att det löser sig för er. (Bor ni "nära" Västerås så kan jag rekommendera ReDog!)

http://SuperMagic.se

Susanne

4 september 2015 12:22

Tack snälla....Tyvärr är det långt till Västerås. Iofs åker jag gärna om det inte finns någon annan utväg

/Susanne

 
Ingen bild

Helena

3 september 2015 20:50

Lider med dig, man är så orolig och mår så dåligt när ens djur inte mår bra.

Susanne

4 september 2015 12:20

Tack snälla du ❤️

 
Eva H

Eva H

3 september 2015 22:18

Men vad är det för "stjärnsmäll" till veterinär som uppenbarligen inte ens lyssnat på vad du sagt???
Ber. Skickar kramar i mängd till dig o än fler pussar till Skorpan.
Önskar att jag kunde göra SÅ mycket mer :(

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

4 september 2015 08:35

Stackars Skorpan och er alla, ni är hårt drabbade. Hoppas på det bästa och skickar varma kramar.

 
Ingen bild

Tuija

4 september 2015 14:45

Jag har full förståelse för din frustration vad gäller veterinärer. Tyvärr har jag också fått min del av klantiga veterinärer, som bara är ute efter att tjäna pengar.
Eller varför annars åtar man sig påstå att man (som veterinär) vill hjälpa en, när jag söker för våran överviktiga hund och veterinären påstår att hon vet vad hon pratar om vad gäller övervikt på hundar........ och det framkommer efter 10 000-tals kronor senare, att hon inte har en aning om övervikt på hundar.
Hade hon från början, som jag bad om, berättat att hon inte vet nå vidare värst mycket och hänvisat oss till någon som faktiskt har kunskap, så hade vi kanske blivit klokare på varför han är så överviktig och kanske ev. hittat bot på övervikten.

Som det är nu, så har vi fortfarande en väldigt överviktig hund (som vi motionerar massor, som får tillräckligt med mat) och flera tusenlappar fattigare.

Hoppas det ordnar upp sig för dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards