quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Var?!

Av Susanne - 15 september 2015 20:27


Jaa, det undrar jag....varför var, och var?

Det låter lite mystiskt, men det är ordagrant så det är.

       

I morgon hoppas jag vi kan få svar, av en veterinär vi inte träffat tidigare.

HAr hört mycket gott om henne, och blev även MYCKET trevligt bemött vid vårt telefonsamtal.

Kanske kan tyckas märkligt att vi blandar in ytterligare en veterinär i allt det här,

men faktum är att ingen tycks komma vidare.

Joo, den nuvarande "vetten" som vi haft är inne på helt samma spår som jag,

men dom har dessvärre inte den utrustningen som krävs.



Min tanke är att det som ev fastnat, sitter mellan nos och svalg,

bakom gommen liksom.

Där har ingen kollat, och fråga mig inte varför.

Man har bara undersökt nedåt, så att säga.

Å andra sidan har väl ingen trott på mig från första början, och diagnoserna har varit flera.

Jag förstår att det kan vara svårt,

men att ställa diagnoser INNAN man ens sett djuret, det känns inte ok.

Inte heller att skriva fel anamnes i journalen är ok, det kan skapa förvirring minst sagt,

hos nästa veterinär som läser.

Som att, "Skorpans matte berättar att hon hostat ordentligt några dagar"!

Det har jag aldrig sagt, eftersom hon ALDRIG har hostat!

Tokigt.



Hon är pigg o glad,

men orkar inte hur mycket som helst,

vilket inte är så konstigt eftersom det gått lång tid nu.


Men en stunds bus, det kan man alltid orka.



Är det gegga man springer i blir allt ännu roligare....fastnar så skönt mellan trampdynorna.



Så får man ta en stunds paus, gärna med fika i gröngräset.
Då återhämtar man sig väldigt snabbt.



En som inte vilar så värst mycket, det är den här tjejen.

Hon kallas inte för "Tok-Ronja" utan anledning precis.

         


Men hon är världen finaste, roligaste, och mest omtänksamma Ronja   


Laddar inför morgonen, och hoppas vi får svar.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

15 september 2015 23:16

Det låter rimligt, ditt antagande.
Tänker faktiskt på mig själv som har liknande problem då o då, med skräp från näsan som verkar fastna halvvägs neråt. Inte helt optimalt inte.
Lycka till imorgon!
(Nu ska vi se.... Jag har försökt att skriva s a k t a !)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

15 september 2015 23:28

L u g n t och s t i l l a!! Bra där. Försökte snabba på, men inget meddelande här inte, hahaha!!
Tack snälla.....hoppas hoppas
Kram

 
Susanne P

Susanne P

16 september 2015 20:56

Jag hoppas att du har tillit till din magkänsla. DEN brukar sällan ha fel, vad än alla vettar i världen säger...
Och jag/vi håller tummar och tassar att "felet" hittas och åtgärdas.

Miljoner kramar till er.

http://www.susannep.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards