quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 september 2015

Som en enda lång parodi....

Av Susanne - 16 september 2015 19:12


Som jag hade hoppats på ett bra svar i dag.

Ett svar som gjorde att vi kunde hjälpa Skorpan må bra.

SOm jag skrev i går, ringde jag runt för att hitta någon som kunde utföra en Rinoskopi.

Fick tid i dag, och o jaa, visst kan vi det!


             När vi stegade in i morse, hade jag så stora förhoppningar!

        Förhoppningar på att NU, nu skulle allt ordna sig.

     


Besvikelsen lät inte vänta på sig precis.

Jag tror jag håller på att bli smått tokig.......om det inte redan hänt.

 Gissa min reaktion när det visade sig att dom INTE ALLS hade något Rinoskop!!!!!!

VAAA???

Jag trodde inte mina öron, det var ju därför jag åkt dom där extra milen, just för att göra en rinoskopi.

GAAAAH!    



Ska inte gå in på hela samtalet, men att som veterinär fråga MIG vad dom ska göra,

att dom kan t.ex röntga om lungorna om jag vill.....Men hallå, JAG VET JU INTE!!  


Vad händer egentligen?

Jag är ingen veterinär!

Jag råkar bara ha en hund som inte mår hundra bra,

och skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp, tack.


Mellan varven är hon pigg och glad.....märks inte så mycket alls....



....men så kommer sympomen över henne igen.


Det som fick mig att (nästan) gå i taket, det var vid vägningen.

Skorpan hade tappat "för mycket" vikt enligt mig.

Även veterinären tyckte det var väldigt märkligt,

eftersom hon äter som vanligt, och med god aptit.



 I början av den här utdragna "historien" fick jag ett tips av en vän.

Försökte få veterinärerna att lyssna på vad jag sa, men ICKE!

Det kunde jag glömma, sa dom.

I dag ställde jag åter frågan....och jaa, varför inte, blev svaret.

Symtomen stämmer ju ganska bra faktiskt.

Jaha?

Jag blir helt snurrig på allt det här.

  



Åkte hemåt, och stannade till hos distriktsveterinärerna där vi varit flera gånger.

Var bara tvungen att kolla om vågen stämde verkligen.

Det gjorde den....

Så nu är nya prover skickade till SVA, och fingrarna är korsade i hopp om att det här är rätt!

Kanske kanske......Vi pratar om en slags mask.

Utförligare beskrivning kommer om om.....

Har väl ALDRIG trott att jag skulle hoppas på den diagnosen, det är ett som är säkert.



 ALLA prover är bra, mycket bra t o m.

Blodprover, lungor och hjärta = perfekt.

Faktum kvarstår ändå, hon måste dragit ner något i svalg/lungor från åkern.

Men det skulle jag inte oroa mig för, tids nog kommer det ut.



Under tiden går matten här och oroar sig,

tänker både den ena och den andra tanken, om ni förstår vad jag menar.

Det gör ju inte saken bättre precis.





På frågan, Är det dumt att åka till fjällen nästa vecka, blev svaret glasklart.

Ni ska absolut åka, Skorpan blir kanske trött, men då får ni väl vila en stund.

Det kommer göra er alla gott!

Det behövde jag höra....



Vad är det här inne?

Usch vad ledsen jag varit i dag, tankarna har roat sig med att spela mig ett spratt.

Berner....avmagring...bla bla bla.....  



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

16 september 2015 22:10

Du får tid för en viss undersökning. Kommer dit o får veta de inte har utrustningen för det. Fattar jag rätt?
Jag tappar baske mig all tillit till veterinärkåren med denna soppa :/
Förstår hur du tänker o att du faktiskt "hoppas" på mask.
KRAM!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

18 september 2015 00:36

Japp! Du fattar helt rätt, Eva!
Det här är långt ifrån ok. Och fortfarande har vi ingen direkt diagnos
Kram
Susanne

 
Ingen bild

Liza Hansson

17 september 2015 06:55

Åh vad jag lider med er. Nu måste det bli något svar. Och ni gör helt rätt, åk till fjällen och försök koppla av. Tänker på er.
Kram

Susanne

18 september 2015 00:32

Tack....det är tufft att inte veta någonting. Jag vill ha SVAR!!! Varmaste kramar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards