quilaoronja

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Tänk om?!

Av Susanne - 1 oktober 2015 21:15


                                                  Näe, det går ju inte att låta bli den där kameran,                                                                   och det går inte att låta bli att fota dom här två!                

Nu var väl tanken att det skulle va en bild på Skorpan här,

men, som vanligt klämmer sig Ronja in på ett hörn.

Söt-Ronja

  


Promenad på vår härliga gamla banvall.



      Har tänkt och tänkt.......det här med Skorpan.

Två och en halv månad, och fortfarande ingen diagnos?

Två och en halv månad, och Skorpan har precis samma symtom som hon haft hela tiden.

Och allt detta startade med en 30 sekunders löpning i en rågåker. 


Jag vet att många, inklusive några veterinärer, inte riktigt trott på mig,

när jag berättat hur besvärligt hon har det ibland.

Nu har jag filmat henne och tagit bilder på det hon ibland får upp,

och skickat till djurkliniken,

OJ OJ OJ.....fick jag till svar!

Vem skulle kunna tro att jag gör det här för att det är roligt?

Vem tycker det är roligt att spendera många många mil i bil, för att försöka få svar?

Och vem tror att jag inte har någonstans att göra av mina pengar?



Konstigt!

Även om jag förstår att det är svårt,

så måste det väl finnas någon enda veterinär i Sverige, som sett något liknande?

Jag vägrar tro att hon har en svår sjukdom, som helt plötsligt visar sig efter ett "rågåkersspring".

Hon måste helt enkelt ha något som sitter fast någonstans, ett ax t.ex

Kroppen gör allt för att bli av med detta, därav allt slem/var.




Emellanåt är hon pigg och glad,

men efter ett ordentligt race, då blir hon trött, och mera irriterad i halsregionen.

Tänk om!!

Tänk om hon kunde hosta till ordentligt, och få ut det som sitter där nere....



Vi har tagit en dag i taget, haft många långa pratstunder med div veterinärer.

Jag kan inte ens räkna på ena handens fingrar, hur många diagnoser vi fått sammanlagt.

MÅNGA MÅNGA!

Vi har uteslutit dom alla, och står ändå kvar på ruta ett...



Har haft samtal med försäkringsbolaget i dag också.

Bäst att kolla var vi är i perioden, och hur mycket allt kostat hittills, osv, osv



Vilken tur att vi har ett bra försäkringsbolag,

för där har det i alla fall inte varit några problem.

    Hittills har Skorpan kostat 26.000:-!!! 

Utan att komma fram till varför....bra jobbat va?!


Nu lämnar vi landet på lördag, hundarna är hos Doggsen,

och jag är inte det minsta oroad över det.

Men det hade kännts bra mycket bättre om dom varit helt friska, så klart.



Fjälluften (hos vissa, lukten) har tvättats bort.

Testade även en ny inpackning, som jag gillade mycket.


"Våfflad" Ronja!!



Ser nästan ut som "rasta-flätor"   


    

"Ska vi bli klara någon gång kanske?"

"Torkade t.ex"



Fina Ronja   



"Söt-Skorpan"   

#setilloblibranu




(och så har jag lekt med bilder)


Ett stycke ren o nykammad Skorpunge!



Liksom Ronja.....




Godnatt 

   



Kram

Susanne

  

 
 
Eva H

Eva H

1 oktober 2015 23:26

Visserligen tycker jag ju då att det var bra att du fotade o filmade, men....
Att reaktionen nästan verkar ha blivit "OJ! Hon har talat sanning!" är ju mindre bra.
Men men, nu har de kanske (ÄNNU) mer att gå på då....
Tjusiga modellbilder på de alldeles nyfräscha! Kanske är jag lite "elak" när jag tänker det var bäst att passa på så där omedelbums :P
PUSS till finflickorna!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

2 oktober 2015 01:13

Klart är ju att det inte är lätt att föreställa sig hur symtom låter, hur mycket och noggrant jag än försöker förklara. När jag säger att det låter som om hon ska kräkas, det låter som det är jobbigt för henne, hon får ibland upp var, så gör dom sig en bild av det, som kanske, i många fall, inte alls överensstämmer med verkligheten. Men har dom haft några dagar på sig att se filmen, se bilderna, höra hur hon låter....måste ju vara till viss hjälp, kan jag tycka. Återstår att höra i morgon, när vi gör ett nytt besök.
Tycker om rena hundar, så länge det nu varar 😊
Kram till dig, Eva 💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards