quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

I morgon är ingen vanlig dag.....♫♪♪♪

Av Susanne - 18 oktober 2015 19:56


           En skön helg snart slut, och det känns konstigt att vi "nyss" låg på en strand långt bort.

Allt är tillbaka i vanliga gängor, vilket jag iofs gillar.

Joo, för jag är nog en riktigt hemmaråtta jag.

Lördagen var en stor dag, för då "hux-flux", fyllde barnbarnet Meya 5 år!!!

Och hur gick det till, undrar man?       


   

Familjen (nästan hela) samlad, det är en så härlig känsla,

när alla är på samma plats samtidigt.

Och är man en liten tjej, som fyller 5, då är står det bara en sak på önskelistan.

FROZT!

Hon fick en alldeles egen tårta,

och på den andra tryckte hon ner femman mitt i nosen på den stackars renen, Sven  

  


Lycklig tjej, som blivit så stor  



Självklart måste jag trycka in bilder på Ronja o Skorpan också.....

  


Ännu en lycklig liten kille, Leon   


   


Att ta en bild på äldsta barnbarnet, Milton, det är stört omöjligt.

Han gillar det INTE, och jag förstår honom, jag avskyr också att vara med på bild.

Det brukar fungera om han inte vet om det,

men i går var han på sin vakt, så det fick va, helt enkelt.


Tur dom här brudarna gör vad som helst för lite belöning.

  


På dagens promenad i solen, hittade vi en ödetomt med fina äppleträd.

Oftast brukar förvildade äpplen smaka rätt illa, tycker jag,

men det här hade såå goda äpplen.

Tur man alltid har bajspåsar med sig....

"Jag vaktar!"

(Och vi fick vakta Ronja, så hon inte åt upp dom....hon älskar äpplen.)


          

Tänk att en gammal sprucken tegelvägg kan vara så fin.



"Vi kommer.....!!"



Näe, det var ju inte så att Skorpan helt plötsligt stod stilla för att någon sa åt henne.

Nej nej, hon fick syn på en lattjo liten pryl, sakta komma ut ur det höga gräset.

Läskigt, nej då, men konstigt?

En liten självgående gräsklippare som kommit på villovägar,

den hittade inte hem till sig helt enkelt.

Stackars den.....  



Ronja Skorpan och den där tegelväggen igen   



I kväll blev det pälsvård igen.

Tycker det är rätt avkopplande att pyssla med pälsarna.

Kamma kamma kamma....Tyckte det kunde vara bra inför morgondagens bad.



Nu när äntligen båda hundarna är helt bra (peppar peppar ta i trä)

så ska vi återuppta simningen igen.

Det känns som det var jättelänge sedan.

Just det, det var när Ronja fick sin diagnos, KORSBAND AV som vi fick göra uppehåll.

Som tur är var inte något korsband av, men det har ju hänt annat som tagit lite tid,

och simningen har fått stå tillbaka.

Nu kör vi igen.....KUL!!



"Jag blir galen på den här skälliga hunden!"

HAHAHA!



Störtkul leksak slängdes ut i dag.

En gammal kudde som blev så rolig.

Konstigt nog höll den, (i dag i alla fall), trots slit från två håll.



Skrev om foder härom dagen, att vi bytt till spannmålsfritt.

Jag har fått många frågor om vad vi bytt till, för det glömde jag ju skriva.

Det nya fodret är Hill's ideal balance.

Gillas av hundarna, och jag är nöjd med skillnaden jag upplever.



I morgon är ingen vanlig dag!!


  

Kram

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards