quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

Ronja har blivit firad, minsann! <3

Av Susanne - 19 oktober 2015 21:32


"Vilken toppen dag!!"

"Bästa födelsdagen"

  

  Fyller man år, då ska man ju känna att det är lite speciellt.

Ronja blev 7 år i dag, känns helt galet, dom åren har bara rusat iväg,

    Hemskt egentligen, att man ska känna lycka över att hon blivit 7  år,

men det beror väl på att så många berner får somna trots unga år.



Ronja är verkligen som en valp fortfarande, ingenting är förändrat.

Hon är levnadsglad, helt enkelt, och det bästa hon vet, det är att simma.

Så klart fick hon simma i dag.....


               


Det var så länge sedan vi var på inomhussimning,

sjukdomar har avlöst varandra.

Men nu så, nu SKA dom hålla sig friska LÄNGE, det har jag bestämt.



Varje gång Skorpan simmar, ser jag tillbaka på hur det såg ut i början av hennes simkarriären.

Jösses vilka problem hon hade!!

Hon hängde liksom upprätt i vattnet,

och var min hennes närhet blev man helt plaskblöt.

  


Den tide när nu förbi,

och även Skorpan har lärt sig simma så fint så fint.



Ronja håller koll så hon inte slarvar med simtagen!

"Bra där, Skorpan...heja dig!!"

 


"GAAAH!!!"

"Sååå trist att vänta o vänta!"


(vissa regler medföljer vid lån av bassängen...STÄDA!!)



Med simmade, torra hundar, drog vi på utflykt.

Nytt ställe, vackert som tusan, trots brist på sol.

Straxt bakom ryggarna på hundarna, precis när jag tagit bilden,

sprang det förbi ett större gäng med hjortar!



Blixtsnabbt fick Skorpan in deras doft i nosen!

Och jag är glad att jag såg dom vackra djuren skymta förbi i kameran,

innan Skorpan o Ronja hann se dom alla.



Vi stannade rätt länge, tränade lite "apportering",

och Ronja slog mig med häpnad.

Efter en stunds promenerande, upptäckte jag att min ena handske var borta.

"Var hade jag tappat den nu då, måntro?"



Bad helt enkelt Ronja hämta min handske....hon började leta,

såg att hon gick precis där vi gått tidigare,

och vips, så kom hon och lade den i min hand.

  


Svårt att släppa dom där hjortarna helt o hållet, tyckte Skorpan.

Måste kolla så dom inte kommer tillbaka!




Blev det något "smarrigt" till hundarna då??

Så klart det blev.

Favoriträtten nr 1!

PANNKAKOR!




Karm

Susanne

 
 
Sara

Sara

20 oktober 2015 19:48

Åhhh grattis en dag försent ifrån oss!!!!

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

20 oktober 2015 21:13

Tack snälla du och de dina 😊 ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Lillian

Lillian

21 oktober 2015 08:10

Gratulerer med dagen Roonja!

http://www.sognafaret.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards