quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Jag kallar det för....

Av Susanne - 20 oktober 2015 20:56


En skitdag!

Vissa dagar är verkligen inga dagar man önskar sig, men vem sa att livet var enkelt.

Jag är jag, och ingen kommer någonsin kunna ändra på det.

Det är att vara respektlös, att inte bara acceptera hur vi människor är.

Man kan inte göra om människor....gilla't eller skit i det.


Allt kommer till en gräns, en punkt när man får nog.


Det finns många sätt att göra någon illa,

och jag tror inte för ett ögonblick på att man kan gör någon illa utan att ens veta om det.

Jag är övertygad om att man är fullt medveten om sitt handlande.

Man kan ju så klart alltid säga att det är mitt eget fel, att jag säkert har missuppfattat allt, 

och på så sätt skyddar dom sig själva.


Det är tufft....händelser som förändrat livet kommer ikapp...

...tårar som sväljs är betydligt bittrare än dom som fälls, det är så säkert.


                        

Är så trött på att andra säger till mig VAD jag ska göra, eller inte göra.

Det här är väl mitt liv, INTE ert, så sluta, och lev ert eget liv, så fortsätter jag med mitt.


Att jag ens bemödar mig med att skriva det här, det kan ju tyckas onödigt kanske, men återigen,

jag gör som jag vill, och det känns rätt ok att få det ur sig.

Ännu en gång påminns jag om min tacksamhet över att ha hundar i mitt liv, dom dömer aldrig någon.

Dom bara finns där, glada och positiva till livet.

Och även om dom "bara" finns där, så gör dom så stor skillnad.



Om man varit med om stora tragiska händelser i sitt liv,

och om man dessutom har några år på nacken,

då tror jag man blir mera ödmjuk inför livet (oftast)   

Ingen är osårbar, inget vara för evigt.




Ibland infinner sig lite djupare tankar på våra promenader.

Dagar som i dag funderas det kanske lite extra, men kontentan av allt, 

det är ändå att jag reser mig igen, och då känns det helt ok igen.



Lyckades förhindra en icke önsvärd händelse i dag,

när hundarna stod redo att rulla sig på den nygödslade åkern!



Tjohooo, vad jag är tacksam över det!

Oftast är det inte det allra värsta som kan hända,

men just i dag kändes det som en onödig sak att göra.

Hade liiite annat att göra.



Ganska igenväxt!

"Skyddat läge" kan man säga.



   Mina vänner        



Vi tar nya tag i morgon, laddar för "utflykt" OCH "äventyr" med vänner.



Kram

Susanne



 
 
Ingen bild

Gun

21 oktober 2015 06:59

Vill bara säg att du är BÄST och sluta aldrig att skriva denna blogg. Kram

 
Ingen bild

Liza Hansson

21 oktober 2015 08:10

Håller med Gun till 100 %
Kram

 
Eva H

Eva H

21 oktober 2015 09:38

Medhåll här också!
(Fick ahdu som säkerhetskod. Tänkte på Åh DU! :D)
När man har några år på nacken vet man också att det där att påstå någon missuppfattat (särskilt om de blir ledsna)är ett oerhört fegt sätt att försöka smita undan eget ansvar!
Tycker det är toppen du skriver av dig o inte bara sväljer (vilket jag förstått du gjort en del förut)! Inte bra försöka låtsas som inget i ett längre perspektiv.
Och så sitter jag nu o tänker på det där om varför man inte bor närmare varandre som du hade på FB nyss :P
Ha en underbar dag!
(O tjejer.... Nygödslat???? Bespara er matte det va'? För min skull? PUSS!)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sara

Sara

21 oktober 2015 23:02

Du är du och DU är unik. Varför göra om en människa... Passar det inte andra är det enbart deras förlust. Inte din vännen <3
Skriv vad du vill, vill du spy ur dig en massa gör det :)VArvat med dina underbara bilder på dina fina tjejer så är din blogg fantastisk att läsa!

Kram och nospussa från Kängurun Kimi ;)

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

22 oktober 2015 00:23

Här sitter jag med tårar i ögonen, ni är bara för gulliga, allihop. Precis det jag menade, Eva, man har kommit så nära så många här, det känns i alla fall på riktigt.
Så tacksam över era fina ord....Tack så mycket till er alla ❤️
Karmar från mig

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards