quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2015

Jobb i Sahara....

Av Susanne - 23 oktober 2015 20:16


Dessa höstdagar!

Jag påmins om varför jag tycker så mycket om hösten,

                        


Lite skojig träning under fm,

efter goda råd från en vän vad vi skulle tänka på för att komma igång på rätt sätt.

Det här ska bli kul, och vi kan göra det helt själva, utan hjälp.


       

Hundarna nyfikna på VAD som kommer hända---   



Så himla rolig träningen blir när hundarna är så väldigt intresserade av allt,

bara vi gör det tillsammans.

"Vi är helt redo, vad ska vi göra??"



    Att fota det vi tränar är helt omöjligt.....i alla fall nu så här i början.

Kanske när vi blir lite varmare i kläderna, att jag kan få till något?

   

Men att fota en stillasittande hund på en av våra stenar, det funkar ganska bra   



Tog kontakt med försäkringsbolaget ang Skorpan i dag,

förhoppningsvis var det sista gången för en lååååång tid.

Sista räkningarna som jag önskade ersättning för.

Är glad över att det aldrig varit något ifrågasättande, läser enbart upp kostnden jag haft,

och vips har jag pengarna på mitt konto.

            


Vi pratade en bra stund, dom undrade vad som till slut hjälpte Skorpan bli bra.

När jag berättade alla turerna, om alla diagnoser (som hon iofs såg)

höll hon på att "ramla av stolen" (som hon själv sa)

Varför måste dom oftast tro det värsta?

Dom startar med tumörer, cancer någonstans, kronisk lungsjukdom, hjärtfel, m.m, m.m

Ingen kan väl ha lyssnat på dig, om rågåkern?, sa hon, och näe, det är ju rätt tveksamt.

Hur som helst, inte konstigt att premierna skjuter i höjden!



Och frågan är, kan vi göra något åt det här???



Så kom eftermiddagen......då hade tjejerna trampat runt ett tag.

Undrande väl om vi inte skulle hitta på något alls i dag?

Klart vi skulle.....ALLTID kommer dom få sitt, och jag mitt.


Fick sällskap av "grabbarna", som alltid är upplagda för skogsvandring.

Perfekt!



Dags för flytt??

Ett gäng sångsvanar gjorde sig redo....



Och så plötsligt......kände väl Skorpan lukten av vatten!!

(Hon skulle kunna jobba som vattensökshund i Saharas öken)

Ronja också, men hon är mera noga med att kolla med matte först, OM det är ok att bada.

Det har inte SKorpungar tid med, att ställa sådana frågor.

Upptäcker man vatten, som råkar vara det allra bästa man vet i hela världen, jaa, då badar man först,

så får man väl ställa frågan efter eller så...

  


SKÖÖÖÖNT!



Ronja på plats i vattnet.



Såg hur färgen på vattnet ändrade sig....det blev grått...botten bestod av blålera,

som rördes upp av flickorna.



Som tur var "råkade" vi gå förbi ytterligare en sjö, med lite renare vatten.

Ronja på väg att hämta bästa pinnen.



"Jag har den!!"



Och Skorpan fick inte pinnen denna gången heller....surar lite.



Ordentligt blöt, då är det skönt att springa in i vassen (försvinna för en stund)

i ett försök att torka sig lite....



"Ok, jag är klar, nu kan vi gå!"



Det var en riktigt skön höstdag det här, hoppas på flera.

Hundar torkade med superblåsen (som jag aldrig skulle klara mig utan)

Alla trötta och belåtna



Kram

Susanne

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards