quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Alltid vi två!

Av Susanne - 9 november 2015 19:38


              "Det mesta gör vi tillsammans"                    

"Som att springa över en leråker...."

 


"Eller leta godis i träden....

(Vad nu det ska vara bra för, att stoppa godis högt upp i ett träd?!)"



     


Och ser man på....någon har sett hur det går till att göra minspel?!

Skorpan har sett hur Ronja gör, visar alla fina tänder på en gång.

  


Kanske var lite dumt när Ronja var i närheten....

Skorpan for i backen på stört!


  

"Akta dig du, din lilla Skorpunge.....Här är det jag som bestämmer!!"

(Jag är helt övertygad om att Skorpan ligger där och GAPSKRATTAR!!!)

  


Och snabbt är hon på benen igen, för att fortsätta reta sin vän....

Ronja är inte sen att hänga på.

  


  

Men snart är allt glömt,

och dom kommer på att det var en spännande doft som skulle undersökas en bit bort.

Och dom gör det tillsammans, så klart!

Dessutom flyger dom visst dit, med alla åtta tassar i luften, samtidigt!!



"Haha, ta den om du kan, ta den om du kan!!"



Kvick som en liten vessla!



Och rätt stark i käkarna minsann.

Här blev tennisbollen ett minne blott, helt platt!



"Just det ja, man ska springa med munnen öppen också,

så alla tänder syns...det har Ronja också lärt mig!"



Vi har haft en skön dag i dag.

För mig innebär det:

Att umgås med hundarna, att verkligen se dom.

Man lär sig så mycket av att bara studera dom, deras lekar, deras kroppsspråk.

Det har tagit lång tid för mig att få till en fungerande vardag,

och dagar som i dag tycker jag det är ok.


Hundar är ju kloka djur, dom känner helt säkert av hur vi mår.

Dom finns alltid där runt omkring mig, dom tröstar, dom spelar apa och får mig att skratta,

är helt osjälviska, och jag slipper höra lögner.


För mig får människor vara hur dom vill,

jag tänker inte lägga mig i det, men....något som jag inte kan acceptera, det är lögner.

Jag blir så besviken på folk som ljuger, för jag förstår inte varför, vad tjänar det till?

Dom sätter sig själva i en väldigt dåligt sits, sanningen kommer alltid fram, alltid.

Och då biter den hårt i rumpan!


Jag föredrar hundarna alla dagar,

framför en människa som spottar ur sig lögner både nu o då.

Inget bra, går aldrig att lita på, vad är sant, vad är falskt?

  


Så kom dom då i brevlådan!

  

Dom nya halsbanden.

Joodå, det finns en uppsjö av olika färger, texter, ja allt, men jag gillar dom här bäst.

Dels syns dom otroligt bra, materialet är väldigt annorlunda, mjukt o skönt, och dom håller länge länge.

Snygga helt enkelt!

  


Att få till en bild med båda halsbanden på båda hundarna samtidigt, det var ingen lätt "kombo".

Det blev Skorpan som får visa, så får man tänka sig att Ronja har ett likadant, och står där bakom.

HAHAHA!

  


Kram

Susanne

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards