quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Jo tjena!

Av Susanne - 12 november 2015 20:47



Föreställ er ett sällskap med äldre damer, halvsovandes i varsin stol,

i dagrummet på ett äldreboende!

  Dom har precis fikat, och tar sig nu en liten lur....

In genom dörren kommer nu en virvelvind, i form av ett stycke SKORPAN!


"Tjenare tjenare, här har ni mig...Ni sitter väl inte o sover va??" 

 

När hon sedan sätter igång med sitt babblande (joo, Skorpan pratar mest hela tiden)

så är det nog säkrast att man lyssnar!

Om inte....det är då det händer....hon ger ett skall som ingen kan missa!!


"Men hallå, ser ni inte att jag är här, eller?"

 


På riktigt blir man rädd att hon ska orska en hjärtinfarkt!

Tanterna hoppar HÖGT ur sin stol.

Uj uj uj!


Då är det kanske tur att Ronja är med, för hon är av det lugnare slaget,

i alla fall när hon "jobbar"....



På "jobbet"!

Sonen var med oss i dag, för att hälsa på sin mormor,

och han släppte Skorpan i korridoren när vi kom in....och av alla dörrar som finns där,

valde hon helt rätt.

"Här ska vi in, det vet jag säkert", sa hon! (tror jag)



Efter att ha gjort min mamma fin i håret, och självklart fikat,

lämnade vi dagens arbete.

Nu var det hör tid för lek!

Att vara ordentlig är skitsvårt för somliga fyrbeningar.

"Näe, tacka vet vi leråkrar!!"

"Där sjunker man ner så skönt med tassarna!"

 


Solsken, regn, mulet, ösregn, blåst.....så började allt om igen!

Det är väl det som kallas växlande, kanske?



EGentligen var det eken i bakgrunden som skulle bli mittpunkten, 

men som vanligt trängde sig Ronja fram,

placerade sig så där perfekt för att komma med på bild.

Och vem kan väl låta bli att fota henne då?

Inte jag....för vad är väl en stor fin ek i jämförelse...



Koncentrationsövningar, något vi sysslat med på em i dag!

Ska försöka lägga ut en film på detta när vi kommit en bit på vägen.

Vi är precis i startgroparna än så länge.


Det är jättekul.....och det verkar även Ronja o Skorpan tycka.

Bara en liten detalj, dom är så ivriga, att första kvarten tränar vi "LUGNA NER ER LITE, TACK"

Jag får stänga ut en hund (läs Ronja) för hon blir helt knas när Skorpan "jobbar"

Det är nog väldigt störande för en Skorpa, att höra någon tjattra i bakgrunden...hela tiden.

"Jag kan, jag kan!!!"

Men kul är det, framförallt när man ser framstegen dom gör.



Lite trött tror jag minsann   



Nu dags för kvällsrundan, i bäcksvarta skogen...


(eller kanten av skogen ska jag nog säga)   




Det var vår dag i dag.

  

Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

13 november 2015 08:51

Så väl det syns att de gillar sitt "jobb"!
PUSS töser!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards