quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Alla kan!

Av Susanne - 16 november 2015 20:04



Innan du tar för givet, lär dig fakta.

Innan du dömer, förstå varför.

Innan du sårar, känn efter.

Innan du talar, tänk efter.

Och kanske det viktigaste,

innan du spottar ur dig massor av anklagelser, 

tag reda på fakta.


I dagens värld kan jag verkligen inte förstå

hur någon kan låta bli att tänka en gång extra, för det sagda ordet kan aldrig bli osagt..


Alla kan inte älska alla,

men alla kan vara ödmjuka och visa respekt för andra människor.




     Skorpan med sina fynd i skogen!

     Lite mera utmaning i uppletandet, sakerna mera osynliga,

då måste man "slå på nosarbetet".

       


Samma sak gällde Ronja!

Saker i stubbar, under stenar.....jättekul!

        


Några dagar har gått sedan det skrevs något här,

och anledningen till det är något jag kanske bör akta mig för att skriva.

  Har fått erfara att allt jag skriver kan och kommer vändas mot mig.

Alla har vi ett val att göra, att läsa vad jag skriver är helt frivilligt.

Gillar man inte något, då struntar man väl i det?

  

Fina Ronja   



Och hennes "bästaste" vän....Skorpungen    



     

I dag hade vi simning på schemat!

Men först lite vardagsträning på hemmaplan, som avslutades med "väntan"

"Väntan" på det magiska ordet.....






På plats i vattnet.

Ronja har så bråttom, att första doppet blir utan flytväst.

Men eftersom vi tänkte köra lite intensivare i dag, togs en liten väst på i alla fall.

Ronja är en duktig simmare, så hon klarar sig utan, men jag vill att hon ska simma rätt.

Med västen kan jag se att hon gör rätt, tar ut bentagen ordentligt.

Skorpan registrerar allt vi gör...."snart är det min tur!"

 


15 minuters simning, (med jetstream i slutet) sedan några minuters paus.......så kör vi iegn.



"Men hallå...har du glömt bort mig, eller?"



Så klart glömmer man inte bort en Skorpa!!



Så glad jag är över Skorpans simtag i dag!!

Hon tog verkligen ut bentagen, ritkigt riktigt ordentligt.

Bakbenen har hon slarvat lite med, vilket jag tror berott på att hon ev haft lite ont.

Nu är det löst, allt ser bra ut,

och jag håller alla tummar för att det fortsätter precis så.



Att hon dessutom var riktigt duktig i dag,

simmade nog också ca 15 minuter i ett streck,

lite vila, och därefter hämta lite saker i vattnet, bara på skoj.

Kul som tusan!!



Två torra och fluffiga flickor ligger vid min fötter....en otroligt skön känsla

Tur jag har dom båda....


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

17 november 2015 09:11

TÄNK vad du måste vara viktig för vissa! Att de lägger så mycket tid på att bry sig om dig o dina göranden o låtanden!
:P
Tycker du använder din tid betydligt bättre, bl.a med att glädja badglada töser ;)
KRAM!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards