quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Vet ni vad??

Av Susanne - 20 november 2015 21:47


Jag tror jag gjorde slag i saken just i rättan tid!

Det här med att så många får sina konton av olika slag kapade/hackade,

det är rent av för jä...t, inte ok någonstans.

Det innebär så mycket jobb för den som drabbas,

och tyvärr kan man inte heller vara garanterad att klara sig undan,

hur försiktig man än är.

Sist jag drabbades var det så mycket värre än denna gång.

Banken ringde, någon försökte länsa mitt konto, mailen försvann, och mycket mycket mera.

Nu ser jag att det är en stor skillnad, inget konstigt alls (just nu) på det nya fb-kontot.

Visst är det lite jobb, men det kommer bli toppen.

Jag blir verkligen glad av att ha kontakt med så många trevliga människor i cybervärlden.

Dom gör skillnad helt enkelt, i min vardag.

Konversationerna blir ibland helt galna, men väldigt roliga! Att skratta tillsammans är så viktigt för mig.

Jag kommer också vara ytterst försiktig med fb-vänner, aldrig någon kontakt alls,

inga gemensamma intressen,

då finns ingen anledning att lägga till ett namn i listan.

Så vill jag använda fb i alla fall, och det har ju inget med något annat att göra.

Nu ska jag bara tömma några saker på den gamla sidan, sedan stängs den för alltid.....känns bra,

har varit så mycket trassel.


 


Som sagt!

Känner mig så glad!


 En av många bilder från dagens långpromenad i hamnen.

(med solsken!!!)

  

      

Bilen på service, och under tiden vandrade vi.....


     

Att solen lyste och himlen var blå, det gjorde inte dagen sämre precis.

  




"Det hade varit väldans kul att få hoppa i vattnet.......men är ordet stanna sagt,

så är det stanna som gäller"

"Bäst att STANNA med andra ord!"

  


Vi traskade bland löven.....



Fotade bland löven....     



Låg i den lååånga promenaden.....



Poserade....som vi är så himla bra på   



Jo, visst är jag lite knas kanske, men glädje är också en dag som i dag, 

när allt liksom stämmer!



Man känner det som att inget kan gå fel just nu.

Mina tossiga flickor, som mer än gärna spelar upp varandra när vi möter andra vovvar på promenad.

(Vilket inte är ok.)

Dom vill så gärna hälsa på alla, men det vill självfallet inte jag.

Vi har pratat mycket om det här, dom och jag,

och när man som i dag ser att dom visst förstår, då blir jag också glad.


"Där kommer en kompis till, matte!!"

"Kan vi säga hej bara?"

 


"Nähe.....inte det inte....."

  


Lite historia fick vi in i promenaden också.

Johannisborgs slott!

Det enda som finns kvar av det tänkta slottet är detta port-torn.

Slottet blev aldrig helt färdigbyggt, pga många olika anledningar,

men jag gillar tornet och dess historia ändå. 

    


Sa jag att jag gillar dom här två tjejerna också?

Som alltid är vid min sida, i vått o torrt.....

Skorpan och Ronja, björnarna.

             


Bilen fixad, däck fixade, och allt avslutades som sig bör,

med "go´fika" och stadsbesök tillsammans med en kär vän.


Kram till er

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

21 november 2015 07:01

Vilken härlig dag! Det är dom som gör att man står ut med all skit.
Kram.

 
Susanne

Susanne

21 november 2015 10:11

Du har så rätt, Liza 👍🏼 Kramar

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

21 november 2015 13:00

Vilka underbara kort det är ett måste för mig att läsa din blogg varje dag önskar att jag skulle vara lika duktig som du att fotografera våran Freja men det får bli ibland när dottern är med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards