quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Jag vill, men.....

Av Susanne - 23 november 2015 19:03


   Jag ställer mig åter igen frågan....

Vad är det som retar opp människor så hemskt mycket?

Jag kan inte förstå, men skulle hemskt gärna vilja veta.

Om jag nu fotar mycket, ja, då är det väl min ensak?

Om jag nu nästan enbart fotar våra hundar, jaa, då är det väl också min ensak?

Jag gör det enbart för att jag tycker det är så vansinnigt roligt, ingenting annat.

Om ingen i hela världen vill se det, då finns bara en lösning!!

TITTA INTE!!!

    

  

Jag kan väl ändå inte sluta med något jag tycker om,

för att andra inte mår bra av det?

(I alla fall inte det här)

Och med andra menar jag i detta fall människor jag inte ens känner,

människor som kanske tror dom känner mig.

Jag har bara ett tips på dessa människors avsky, sluta titta.


Så här är då dagens blogg, och dagens skörd av hundbilder.

(Jag erkänner, jag tappar ibland lusten till allt, när jag ideligen får elaka påhopp.

Lusten till fotandet, lusten till all hundträning, lusten till att skriva)



Tog bilen och hittade solen!


    

Pigga och glada hundar, det gör även mig pigg o glad.

(Och lusten att fota ger sig tillkänna direkt)


       

Att ha en hund är på många sätt bra, men när jag ser deras lekar,

inser jag att just det här, det skulle jag ju aldrig kunna erbjuda en hund.

Att hoppa omkring som en galning, det är liksom uteslutet, även om jag varit helt frisk.



Men jag älskar att titta på Ronja och Skorpans härliga lekar.



"Vi kan faktiskt sitta stilla också....ibland!"



I väntan på att få köra lite uppletande....  

         


Jobbigt med väntan.....men matten blev glad åt solen som lyste så fint på Ronja   



Sökandet över, och leken tog vid igen.

Om man har två bollar på ett rep, så är det ändå en och samma boll som man kivas om.

     "Det är ju det som är roligt, fattar du väl, matte!"

 


Till slut hittade Skorpan den andra bollen, sprang förbi Ronja, nära nära, som att hon ropade....

"Ha ha, du kan inte ta den, ha ha ♫♫♪♪♪!"



För att i nästa stund starta jakten.....Ja jäklar vad det går undan.....

   


Skorpan flyger fram.....



.....med en lika flygande Ronja bakom.

   


Så stannar allt av.....

(OBS. Det är två hundar i bild, Skorpan = framdel, Ronja = bakdel)



Så kommer Ronja smygandes med repet......enbart repet!!



För smarta som dom är, och delar på allt,

så har Skorpan tagit bollen, och Ronja lyckats få bort bara repet.

Inte gjort för dragkamp kanske   



Ett tu tre, så var dagen helt plötsligt slut.

Det går fort nu, den korta tid som vi har lite ljus ute, så det gäller att ta vara på det.



Måste bara förtydliga igen....

Den här bloggen har jag för att skriva, och lägga till bilder på.

Jag gör det för att jag tycker det är roligt, det har blivit ett stort intresse.

Jag väljer att INTE berätta om mig själv, om hur jag mår för dagen,

det ligger inte för mig på något sätt, och det är inget som någon blir gladare av.

Framför allt inte jag.

Det innebär dock INTE att allt är som det verkar här, mitt liv är inte en dans på rosor, 

alla har vi våra små eller stora bekymmer.

Att reta sig på någon man inte känner, det tycker jag är rätt orättvist, och verkligen omoget.

(och jag lovar, det gör mig så ledsen)


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Anna

24 november 2015 02:40

Hej!
Jag känner inte dej men älskar att kolla din blogg med alla hundbilder! Har själv haft en Berner sennen så jag njuter av dina hundar nu 😄. Tack!!

 
Ingen bild

Siv

24 november 2015 04:06

Som sagt... de som inte vill se dessa underbara bilder med underfundiga texter kan ju bespara sig mödan...
Vi är så många andra som gläds åt dem! <3

Susanne

26 november 2015 23:14

Varmaste kramar till dig, Siv

 
Ingen bild

Liza Hansson

24 november 2015 05:59

Jag har sagt det förut....dina bilder och texter är ett sätt att börja dagen med ett leende och värme i hjärtat. Sluta aldrig fota och skriva!! Kram.

Susanne

26 november 2015 23:13

Kan inte tacka nog mycket för dina fina ord, Liza. Jag blir varm i hjärtat.
Tusen tack och kram till dig
Susanne

 
Sytanten

Sytanten

24 november 2015 06:43

Du tar så otroligt fina bilder som jag bara älskar att få titta på . Ditt intresse är just ditt det kan ingen annan ändra på. Jag vill fortsätta titta . Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

Susanne

26 november 2015 23:12

Tack för fina ord, och för ditt stöd. Det gör mig så glad
Kram

 
Eva H

Eva H

24 november 2015 09:14

Jag upprepar: det är inte DU som är problemet!
Vad jag vet finns ingen lag som tvingar någon att läsa/titta här. Däremot.... Det finns lagar mot trakasseri o förföljande....
Snälla, rara, goa Susanne - skaka av dig!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

26 november 2015 23:11

Tusen tack, gulliga Eva. Du ger mig så mycket stöd, det betyder massor ska du veta
Kram

 
Ak

Ak

24 november 2015 14:27

Älskar dina bilder. Skulle nästan vilja be dina tjejer att lära min grabb att dt e kul att leka ☺

http://Www.annakarins.egenhundsida.se

Susanne

26 november 2015 23:10

Tack så mycket

 
Ingen bild

rose o bella

24 november 2015 21:49

Älskar dina bilder, kör på o strunta i tråkmånsarna

Susanne

26 november 2015 23:10

Tusen tack för dina ord

 
Annaslantligaliv

Annaslantligaliv

25 november 2015 02:52

Du ska fortsätta med det du gör. Ingenting ska hindra dig. Och som du skriver, de behöver inte titta. Kram ♡

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

26 november 2015 23:09

Tack snälla Anna, och en stor kram till dig

 
Vinthundslycka

Vinthundslycka

28 november 2015 08:13

Hej!
Har följt din blogg ett bra tag men aldrig kommenterat förut...Måste bara säga att det är för dina underbara och talande bilder som jag följer din blogg! Både bilder och text kommer från hjärtat, det lyser hela din härliga blogg om. Så sluta aldrig fota och jag vill gärna se dina fantastiska bilder!
Varma hälsningar Camilla

http://www.vinthundslycka.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards