quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Visst är det hemskt....

Av Susanne - 26 november 2015 21:16


Den ena stunden var himlen kolsvart,

för att i nästa stund visa upp den där fina blå färgen.

Iofs varade det inte så väldigt länge, så man fick vara snabb som sjutton med kameran.

För molniga bilder är inte på långa vägar så roliga som soliga.

                           


Numera funderar jag mer o mer över allt som händer i världen.

Människor man träffar tänker samma sak, vad är det som händer....hur ska det bli egentligen.

Tycker det är skrämmande på alla sätt, man står helt maktlös.



Det känns om möjligt ännu mera viktigt att ta vara på dagarna,

vara rädd om dom, passa på att njuta av livet.

Går nog inte en dag utan att jag också känner glädje,

över att ha Ronja o Skorpan vid min sida.

I vått o torrt, regn o sol.



"Hallå, matte...jag får väl följa med, va?"



Efter promenad var jag tvungen att ta mig till en annan stad i närheten.

Saker man i bland måste göra, oavsett man har lust eller inte.



Jag tycker det är skoj att vandra på nya ställen ibland, så blev det även i dag.

Oftast hittar jag dom där "nya platserna" när jag bara "råkat" åka förbi någon gång.

Och jaadå!!!

Visst fanns det vatten......så jaaadå, visst badade Ronja.

Skorpan lyckades jag stoppa!!






Det skojiga var att jag hittade morgondagens "mission".

En liten väg som bar rakt in i skogen.

Undrar var vi kommer hamna då??

Och undrar om det finns pluppar på några träd?

Förmodligen inte.... 



Med lite tur så ägnar sig hundarna mera åt att hålla koll på var vi är, 

lotsa mig rätt på okända stigar, 

än att bara leka och ha dragkamp....kanske alltså.



Spännande kan det i varje fall bli.

Jag skulle nog aldrig ge mig ut på "äventyr" utan hundar, skulle ni?

Återigen är det dom som gör vardagen till vad den trots allt är.



Förkylning med stort F har infunnit sig   

Gillas INTE!!

Det värsta är att rösten liksom försvinner, uj uj   

Tyst o lugnt kanske man kan tycka, hehe.


Nu kurera mig mera......typ sova.


Kramar till er alla

Susanne


 
 
Sytanten

Sytanten

26 november 2015 23:13

Härliga bilder som vanligt!!! Dom är så otroligt söta och vackra dina flickor Ronja och Skorpan. Jag har nog sagt det förut men jag säger det igen Åh vad jag blir sugen på berner igen.. men det får vänta ett tag till. Och du...Krya på dej!!!!Förkylning är inte att leka med.Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

26 november 2015 23:18

Du är så gullig, "Bettan", tusen tack. Jag förstår verkligen att din längtan är stor. Samtidigt måste du verkligen vara en hundvän, som kan välja bort hundägarskapet så länge det inte riktigt passar in i livet. Men en dag kanske.....så har du en "liten" björn ;-)
Kramar och allt gott från mig
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

27 november 2015 07:28

Åh vad glad jag blir att solen sken på er! Vi hade en liten stund i måndags men annars är det bara grått. Då är det extra skönt att läsa dina rader och titta på dina fina flickor. Sköt om dig nu så inte förkylningen blir något annat. Kram.

 
Eva H

Eva H

27 november 2015 08:46

Alltså....
Jag som kan nära noll när det gäller fotografi undrar om det är nya tekniken som gjort det där med sol eller moln. Jag glömmer inte den gamle proffsfotograf som "alltid" fotade t.ex rasvinnare på Stora Stockholm o som sa att moln är att föredra. I och för sig då särskilt med svarta vovvar som jag frågade om, men ändå.
Bilden vid grinden är ju bara HELT underbar! Det skulle jag gärna mötas av :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

27 november 2015 12:21

Allting blir/känns lättare med en sol som visar sig, tycker jag 😊 Tack Liza ❤️

Han har så klart rätt, Eva, det där med att full sol är svårt. Men det mörker som råder den här årstiden, när solen gömmer sig, då tycker jag det är svårt att få till det. Jovisst, stilla närbilder funkar, men i rörelse (vilket dom här tjejerna föredrar) då är det marigt 🙄

Önskar er alla en fin dag, oavsett sol eller inte 😀 Här ser jag en liten glimt av den gula ibland 😉
Kramar 💕

http://hytp://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards