quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Spelar väl ingen roll!?

Av Susanne - 5 december 2015 23:01


    Vi klarade oss från flera strömavbrott i dag,

                 tack o bock för det.                

Trots att helikoptrarna surrade ovanför våra huvuden, i jakten på fallna ledningar i vår närhet.

Jaa, ibland ska man väl ha lite tur också.



Knappt jag tror det är sant, men peppar peppar, kameran har fungerat i dag också.

Min lilla "mekar-dag" med den lyckades tydligen ok.

(Får väl se hur länge det håller)



5 december, det bryr sig inte Ronja o Skorpan om alls,

känner man för att bada, då badar man, helt enkelt.


    

Lika roligt oavsett årstid, tydligen?

Vad spelar det för roll, undrar nog Ronja o Skorpan, som är bad-tokiga!



"Behöver du hjälp, Ronja???"



Att befinna sig på öppna platser när det blåser som värst,

det är inte det skönaste jag vet precis.

Men jag skulle aldrig våga ge mig in i skogen bland alla träd.....



Inte många timmar som det är ljust ute nu, men snart vänder det igen.

Det är knappt ljust någon gång alls dagar som i dag,

så jag skulle verkligen önska att vi fick lite snö....med betoning på lite!



Så kanske även små tassar skulle hålla sig något mera rena?!



Dom ökade inte bara på höjden......även tassarnas bredd blev dubbel!

Leran packade sig in i varenda liten vrå, så trampdynorna spretade åt alla håll.



"Bäst att snabbt springa i väg, nu när jag äntligen vann kampen om pinnen!"



  Bästa bästa pinnen, som är bara MIN!



Och mera bilder.......





            


Det blev en lång radda med nästan likadana bilder... (Sorry)

Kan inte låta bli, det är så himla svårt att slänga.

Och jag blev så himla glad över att kameran ville som jag, och inte "bråkade" i dag heller.

Stället där objektivet är inköpt, kommer så klart få påhälsning av mig,

för jag anser väl att mer än 7 månader ska det hålla!

Även om jag fotar mycket....

Om så inte vore fallet skulle dom väl skriva; OBS!! Får ej användas mer än x antal ggr i månaden, t.ex



Pälsarna torkade snabbt i blåsten, 

men så var det dom där tassarna.....dom fick stå i blöt en stund, så leran mjukades upp.

Även om jag inte är världens mest petiga, så fick inte dom där leriga tassarna komma in.



En dag med mycket uträttat, och nu är även förberedelserna inför morgondagen avklarade.

Då blir det full fart.....


Kram

Susanne



 
 
Helena

Helena

6 december 2015 22:57

Villa vackra bilder på fina hundar!

http://www.gosolidsamanda.blogspot.se

Susanne

8 december 2015 00:57

Tusen tack, Helena! :-)

 
Annaslantligaliv

Annaslantligaliv

7 december 2015 01:52

Åh vad jag längtar tills jag kan släppa hundarna på fältet igen.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

8 december 2015 00:58

Ja, härligt med öppna stora ytor ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards