quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Smart tänkt, Skorpunge!

Av Susanne - 12 december 2015 21:36


"Om jag sjunger det allra finaste jag kan, då  kanske kanske matte rappar på lite,

så vi kommer iväg nån' gång!!"

                                


"Så där jag, då var vi äntligen i väg...."



Vilken dag!

Vilket väder!

Bara en liten liten detalj jag saknar.....S N Ö SNÖ!!

Hundarna blev rentvättade och fina i går,

tänk om det skulle kunna hålla sig några dagar eller så?!


         

Leken i gång, och ganska torrt o fint.

"So far so good......"



Jaa, jösses....vad säger man...GALNINGAR!

Men roligt har dom.

  


     Så hände det där som inte skulle hända!!!

Jag upptäckte det för sent.

Helt plötsligt ser jag hur Skorpan håller på att kravla sig opp ur bäcken....på FEL SIDA!!!



"Ooohps...hur hamnade jag här då??"

(Tror nog hon räknade ut det här!)

(Hamnar man på andra sidan MÅSTE man ju få hoppa i en gång till, eller?)



"Jag kommer.....!" 

Så klart var hon tvungen att hamna i bäcken en gång till...



"HEJ!!"

"Nu är jag här igen, på rätt sida!"



"Jag förstår inte....Varför blev matte sur egentligen?"

"Jag kom ju direkt, på stört, liksom?"

"Blev ju bara lite blöt på vägen?!"

  


Å Ronja var inte ett dugg bättre hon!

Klart hon hoppade i .... kunde ju inte vara sämre...



Som tur är springer dom av sig stora delar av vattnet innan vi är hemma igen.



    




"Öh....vårt klätterträd har visst blåst omkull här?!"



Det är väl inget att sura över, Skorpunge!

Gjort är gjort, vi kan inte backa bandet och få badet ogjort.

  


Skön promenad i solen, massor av spring o sim,

och som vanligt tackar jag för att vi har en hundblås.

Vad skulle jag göra utan den?



Förmodligen ständigt ha blöta hundar...

Undrar om det finns någonstans vi kan gå, där det absolut inte finns vatten?

Tveksamt!

Hittills tror jag inte jag sett den platsen?

Man skulle ju kunna sätta på dom koppel förstås, men hur kul ä de'?



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

13 december 2015 08:31

Men.... Gå runt o vara ren är väl inget kul heller! :D
Knastöser!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

13 december 2015 11:47

Klart man hittar vatten överallt tror dom har en inbyggd kompass var det finns vatten men underbara hundar ändå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards