quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Det var ju riktigt duktigt....NOT!!

Av Susanne - 20 december 2015 23:32

    

Jaa!!

Hurraaa!!!

För en kort kort stund var den framme!

Pratar så klart om SOLEN...

    

 


Ska jag vara helt ärlig, så kändes den nästan som en helt annan årstid än vintern.

T o m varmare än vissa dagar i somras?!


Fram med kameran, prova det nya objektivet!

En nöjd kund fick dom i alla fall. 

SIBA!



Vad mycket det gör med en liten glimt av den gula.

Jag blir alltid så glad, på något sätt.

Snabbt glömmer jag bort regn, rusk och mörker.


Skorpan!

    


Passar på att ta en härlig sväng till skogs,

och samtidigt undersöka den frostbitna ormen vi hittade för några dagar sedan.

För nu måste den ju vara upptinad?!



      Den såg i mina ögon så verklig ut!

Någon tanke på att röra vid den, det kan jag säga att jag INTE hade, inte det minsta.      

      


I dag var den en aning mera gummiaktig, kan jag tycka, haha.

Och joorå, jag vågade t o m ta i den?



Kunde väl räknat ut, att OM det varit en riktig orm, även om det varit en död sådan,

ja, då hade hundarna kännt av det, och absolut inte rört den.

Nu brydde dom sig överhuvudtaget inte alls.


"Hallå där, kolla vad tuff jag är då!"

"Det här skulle ALDRIG min matte göra, inte ens med en låtsasorm!"

 

Skönt att vi nu kan "gå vidare i livet",

med vetskapen att ormen inte dött en kall och isig död!



Hm....dom ser så oskyldiga ut ibland, dessa två?!

Men oftast har dom en räv bakom örat, tro mig....



Många lekar leks, jag njuter av att se dom ha så roligt.

Men...det var det där med räven bakom deras öron....



PLASK o PLUMS!!

Det gick så snabbt att man inte hann blinka ens.

Skorpan kastade sig ut i vår lilla "SJÖ",

som tursamt nog, just i dag, verkade vara renare än vanligt.

Hon simmade en sväng, för att sedan komma opp ur vattnet så lycklig o glad!


 


Då fick hon se sin kompis, som precis hittat den bästa, finaste, vidrigaste stanken,

i form av något oidentifierbart, en äcklig hög av "något",

som i deras små söta nosar luktade himmelskt!


"Öh, WOW, vänta på mig, Ronja, så jag också kan få parfymera mig i det där!" 

Jaha....vad ska man säga....?



På hemvägen tyckte jag inte det var såå här mörkt, men det var det tydligen   

Vår väldigt gamla, fina kyrka I skymning.


 


"Och vi då, vad hände när vi kom hem?"

"Jo, matte har nu tvättat bort all den fina doften?"

"Vi båda undrar så, VARFÖR gör hon så varje gång?"

"Man blir så trött!!"

 


Tack till alla som skriver meddelande och undrar över maken,

hur han mår efter olyckan.

Senaste nytt är att det verkar gå åt rätt håll.

  

Sprickor i bröstkorg o bröstrygg görs ju ingenting åt,

hoppas det läker som det ska, önskar jag.

Resten av allt som upptäcktes kommer utredas med början i veckan,

som tur är.

Att vänta på besked, det är aldrig kul, bara oroande på alla sätt.


Kramar till Er   

Susanne



 
 
Eva H

Eva H

21 december 2015 08:33

Men tjejer......!!!
Ja ja, det är nog bra er matte är sysselsatt så tankarna har annat en liiiiten stund i alla fall.
KRAM till henne!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

21 december 2015 16:24

Vilka underbara kort men att matte kan bada godingarna när dom är nyparfymerade skulle nog vår Freja säga men hennes matte tycker som godingarnas matte

Susanne

23 december 2015 01:42

Hahaha!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards