quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Känner så med er alla <3

Av Susanne - 4 januari 2016 22:04



Träna träna och mera träna.

Det pysslar vi med vareviga dag, mer eller mindre.

   Lägger in små övningar både här o där,

och blir så in i hoppsan glad när jag ser en utveckling åt rätt håål.          


På en höjd, klarblå himmel....då finns inte mycket att klaga på inte.

  


Nu fick jag inte riktgit med det jag tänkt här,

dom såg ut som två katter som sprang på snedden, på tå, 

och sköt samtidigt rygg......båda två!

Såg väldigt kul ut   


                

"Vet ni hur skönt det här är??"

"Att rulla runt i snön, åka kana på ryggen.....underbart!!"



Många roliga miner ser jag dom göra ibland,

och någon gång hinner jag t o m få med det på bild.



"AKTA!!!"



"Hehehe"

  

   

Där oppe, långt ovan molnen, där finns många vänner.

Många har den senaste tiden fått lämna detta liv, 

och efter sig lämnat människor i stor sorg o saknad.

Att förlora en älskad fyrbent vän, det gör så fruktansvärt ont,

det finns verkligen inte några ord som kan göra det lättare i hjärtat.

För hjärtat brister, går itu, och det kan aldrig mera bli riktigt helt igen, det blir ett sår.



Vi vet så klart alla att det kommer ske en dag,

men förberedd, nej det kan man nog aldrig riktigt vara.

Tänk, så mycket våra hundar betyder för oss.


Orsaken till att jag skriver om det här just nu är att,

så många vänner råkat ut för detta tragiska den senaste tiden,

och jag känner såå med dom alla.

Går nästan att ta på sorgen.


Är så ledsen för alla hussar o mattar som blivit lämnade, 

men jag har inte förmågan eller orden att göra det lättare.

Blir påmind.......

Men ni finns i mina tankar, jag känner med er.


Mina tårar rinner för alla fina hjärtan som slutat slå, under en så kort tid.

Inte ok alls....

  


Passa på att leva och njuta MED dom, det försöker jag göra varje dag.

Dom kräver inte mycket tillbaka av sin vilkorslösa kärlek, bara att få vara tillsammans.


Någon (Ronja) på väg att bli attackerad av SKorpan!!!



Inte vet jag varför benen inte fick plats här??

Men söt, det är hon, ben eller inte...

Ronja!


  "Har blivit duktig på att rulla tungan!!"

  


En trip till vänner i dag, för här skulle planeras och diskutteras om vår stundande resa.

Det är en del som ska checkas av, vem gör vad.....Gäller passen? 

6 timmars flygning, tre timmar på marken, 6 timmar till i luften.....x antal timmar i bil....

Men sedan!!

Bara bara njuta.....

(To be continued.....) 



2016 kommer det hända mycket, det insåg jag nu!












Hux-Flux blev det kväller igen, men jag tyckte mig se att det där mörkret drog lite på tiden i dag.

Inte massor av minuter precis, men några...alltid något.



Kram

Susanne

#mistaenkärvän

#rip

#alltförmånga


 
 
Eva H

Eva H

5 januari 2016 10:03

Jag såg via dig igår en som, om jag förstpd rätt, mistt 2 på väldigt kort tid o en lite innan.
Känner verkligen med dem! Jag förlorade 3 inom 13 mån (varav 2 med knappt 2 mån mellan) alla ngt i ålder men ändå. Jag var glad jag hade Teddy kvar o att Oskar kom rätt snart.
Spännande vad ni ska äventyra!
PUSS till snötokarna! (Förstår dem med deras päls :) )

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

6 januari 2016 01:23

Usch ja, så jobbigt det är. Även att vi vet ATT det kommer ske, förr eller senare.
En annan vän miste sina TRE bernrar på bara någon månad nu, heeelt ofattbart (och det var inte av ålder)
Historiskt äventyr, vilket jag älskar. VAd hundarna tycker har jag väl inte frågat direkt, men dom hänger på bara ;-)
Kramar från oss

 
Eva H

Eva H

6 januari 2016 10:06

Det var nog den där som mist 3 jag såg via din FB. Förstod att det var ngt väldigt konstigt som skett där. Stackars människor!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
fnaf

fnaf

2 februari 2018 09:41

majskolvar i all ära men märgben har jag hört är inte bra för unghundars tänder dom är för hårda. vad vet du om detta dvs en hund som är upp till 3 1/2år och deras tänder?

http://goo.gl/scezSa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards