quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Glädjefnatt...

Av Susanne - 12 januari 2016 22:00


          Parkering bokad! Check!    

Det var den enklaste biten.....men därefter, jaa men jösses, säger jag.

Ville veta hur man går tillväga, vilka regler som gäller vid inresa till ett ICKE "Schengenland",

om man t.ex måste föra in starka mediciner i landet.

Kan väl säga att jag nog inte trodde på att få så många svar, så många olika svar, vill säga.

Apoteket gav minst två olika svar, bara en sån' sak?

Nu måste jag få kontakt med en ambassad i Stockholm i morgon,

dom om någon måste väl rimligtvis veta, kan man tycka.



Att bli stående i tullen med "mössan i handen",

det vill jag verkligen inte vara med om.

Det ordnar sig säkert om jag bara får tag i rätt människor.

Men nog är det lite skrämmande när ingen vet helt säkert.



Hur som helst, den här resan kommer bli ett riktigt äventyr,

det är jag helt övertygad om.

Nya platser, historia, vita stränder, och inte minst god mat.

Allt detta tillsammans med riktigt goda vänner, sedan många många år tillbaka i tiden.

Som vanligt är det väl bara en liten detalj som blir lite tuff......Ja, ni fattar säkert...

Vovvarna får inte följa med!

Dom kommer å andra sidan bli väl omhändertagna, på allra bästa sätt,

av den bästa personalen man kan tänka sig.

Hundarna känner sig hemma, tycker om människorna,

och människorna vet jag tycker om hundarna.

Det känns tryggt.....Doggsens!


                

Första promenaden i dag ville verkligen molnen skingra sig, 

lyckades väl si så där.

Något ljusare så en o annan bild blev ok.

      


Vem bryr sig?

Jo jag....fota är mitt liv det si!



Eftermiddagen blev bara mörk, och mera mörk.

Då hamnar jag i "Lekmedbilder",

vilket också är kul.






Brunnstorpshunden gör en "Brunnshighfive"



I dag har vi fått ett mycket glädjande besked!

All denna oro, som vi alla i familjen gått o burit på under en tid,

den är nu över.



Alla dessa prover o undersökningar som min man utsatts för,

efter att dom upptäckt något misstänkt på flera ställen i kroppen,

allt har nu fått ett slut.

Allt är nu UA = utan anmärkning, och som vi jublade i dag när det sista beskedet kom!!!

      

T o m så hundarna dansade omkring av glädjefnatt!

Så underbart skönt.



Känner att inläggen blir lite märklig handling i ibland, 

men det kommer direkt ur huvudet liksom, skriver bara ner det rakt av.


Kram

Susanne

#lekmedbilder

#glädjefnatt

#frisk

#okstämpel

 
 
Ingen bild

Doris

13 januari 2016 00:51

HEj! dU KANSKE KAN FRÅGA TULLEN.. oM DE KAN STOPPA DIN MED. SÅ MÅSTE DE KUNNA TALA OM OM DU KAN TA MED DEN...
Ha de bra.. Trevlig resa Lycka till..

Susanne

15 januari 2016 00:37

Tack Doris. Har nu fått klara besked från Ambassaden, så nu tror jag nog jag kan åka "säkert"
Tack så mycket
Susanne

 
Eva H

Eva H

13 januari 2016 14:06

Men så härligt att höra!!
Då kan ni åka iväg o verkligen njuta.
Apoteket borde kunna ha en databas med regler i olika länder kan jag tycka. Du kan ju inte vara den enda som undrar. (Fast många kanske bara packar o åker vilket låter alltför "äventyrligt" tycker då jag.)
Verkligen skönt ni alla kan andas ut ett tag nu!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

15 januari 2016 00:36

Det var precis så det var, eller är! Dom flesta bemödar sig inte med att ta reda på vad som gäller. Tror att det bara löser sig. Lycka då om man inte blir stoppad i tullen, för då är det liksom kört.
Ja, det är underbart, vi har alla varit så oroliga
Kramar
Susanne

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

13 januari 2016 18:49

Dina bilder är alltid helt underbara och så roliga att titta på men du har ju också världens sötaste hundras. Det tycker i alla fall jag som nu är inne på våran tredje Berner

Susanne

15 januari 2016 00:34

Jag håller så klart med dig, Inga-lill!! Inget snack om den saken, sötaste hundrasen ;-)
Tusen tack och kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards