quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

Det här är spännande.

Av Susanne - 20 januari 2016 21:38


Det är bara att passa på att njuta av snön....Eller mest hundarna som njuter av den och kylan kanske.

För jag vet att den tiden kommer, när det blir blask och lera,

man får halva grusvägen i vardagsrummet, liksom.        



Skorpan sover helst utomhus större delen av dagen, man ser riktigt hur hon njuter.

Hon är inte i samma behov av att vara nära oss hela tiden, så som Ronja är.

Tänk så olika alla hundar är varandra, alla olika individer.



Det är väl det som är en del av tjusningen, kan jag tycka.

För tänk om alla var stöpta i samma form......



Det här måste jag bara skriva om!!!

Blev för en tid sedean kontaktad av en konstnär i England, som sett några bilder av Ronja o Skorpan.

Hon frågade om hon ev kunde få måla av dom båda, vilket jag så klart bara tyckte var roligt.

Skickade några bilder till henne,

och i dag hörde hon av sig.

Hon hade börjat med första "porträttet".

Så otroligt duktig!

Även, som hon själv säger, bara precis börjat,

ser man klart o tydligt att det är Ronja som växer fram.



Ögonen.....FANTASTISKT!!

Så spännande att följa, och till slut få se det färdiga resultatet.

  


    Hittade en boll.....

Så himla kul!

Ronja bara MÅSTE slita allt i stycken, så även denna boll, förstås.

"Ta den om du kan!"



Det behövdes ju bara ett ordentligt grepp om den, så pös all luft ut,

och innan hon hann omvandla den till mikroskopiskt små bitar,

lånade hon ut den för en kort stund till.....



Skorpungen, som blev överlycklig!

Såg inte direkt ut som en boll längre, men vad gör det.....

Nu ligger den utspridd i snön, och är inte alls rolig längre.



Nähe, bäst att förbereda morgondagen,

då jag helt plötsligt fick en snabb tid till rtg och ortopedbesök.

Ibland har man minsann tur som en tokig.


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards