quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 februari 2016

Skönt att veta....

Av Susanne - 9 februari 2016 21:58


   Fix o trix, några småsaker bara, har förmågan att komma på ett o annat,

nu när det närmar sig.

Och nix, inget nytt från den Thailändska myndigheten, där jag ska få mitt tillstånd från .

Men inte är jag orolig inte.....nej nej.

Tror faktiskt att mitt ressällskap är lite mera ängsliga...

Jag går på RÖTT och dom andra på GRÖNT i tullen.

Kan ju bli spännande!

Men dom har lovat vänta på mig, vilket känns mycket snällt, och så klart tryggt, hahaha.          



Thailand är alltså målet för denna resa.

Vi har varit i många länder, men aldrig just där.

Långresor är lite tufft för mig, men vi vill så väldigt gärna det här,

och resan är uppdelad "på mitten", kan man säga

6 timmar i flyg, 3 timmar på marken, och så 6 timmar i luften igen.

Skönt att sträcka på sig där halvvägs, tror jag.



Vi kommer inte besöka något stort turistmål,

inte något flashigt all inslusive hotell.

Vi vill se mera av det oexploaterade Thailand,

behöver inga flådiga restauranger och köpcentra,

mycket hellre det mera orörda.



Boendet blir i ett hyrt hus, tillsammans med våra härliga vänner,

som vi rest långt med tidigare.

Efter halva vistelsen kommer vi ta oss till en ö!

Bo fint, i princip på stranden i några dygn.

Så himla härligt det ska bli.....och spännande

I övrigt kan man nog sammanfatta allt med,

Kristallklart vatten

Vita stränder

God mat

Fint väder

Spännande utflykter

Kommer säkert på något mera...... 



Så var det då det här med hundarna!!!

Att lämna dom, det är inte det bästa jag vet alls.

Jag vet jag vet, dom älskar Doggsen, det visar dom tydligt när vi är på väg dit.

Börjar gnälla i bilen, så fort vi svänger in på den lilla grusvägen...skynda skynda, öppna bilen då!!

Dom känner personalen väl, en del väldigt väldigt bra faktiskt,

och det gör att vi som hundägare känner oss helt trygga.


Har under mina snart 50 år som hundägare provat många hundpensionat,

men aldrig känt mig helt ok med att lämna en hund där.

Ofta har dom fått en liten bur, kanske en lucka att gå ut o in genom.

I allra bästa fall har dom kanske fått komma ut på en liten koppelpromenad ibland.

Jag vet att jag påpekade det någon gång, och fick till svar att det inte fanns tid för promenader. ???

"Hur skulle det se ut, om vi skulle gå ut med alla hundar vi har här", blev svaret.


Som sagt, det är olika....

Här är det tryggt, alla boende får precis det dom behöver, + lite till.

Denna gången tror jag är den första som båda hundarna är helt friska!!

(kanske ska hålla tyst om den saken, hehe)



"Flytta på dig, ur vägen, tjockis....jag ska fram o förbi här!"

  


"Nix, jag tänker inte alls titta på dig, och din kamera, så det så!!"

  


"Men du kan alltid fota mig, matte....det vet du"

  


Allt för i dag!


Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards