quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Knappt man tror det är sant....

Av Susanne - 11 februari 2016 23:43


...men det är det.

Att barn ibland hittar på lögner, det vet vi ju, det kanske beror på deras livliga fantasi.

Vår uppgift är så klart att tala om vad som är rätt o fel i livet, 

och så hoppas man att barnen lärt sig dessa viktiga saker i vuxen ålder.

Men, tyvärr gör inte alla det.

Vuxna som sätter ihop egna historier,

historier som får dom själva att framstå som lite bättre än alla andra,

det är vidrigt.

            


Men på vägen har jag lärt mig att man kan inte göra ett smack åt det.

Hur man än stångar huvudet i väggen, går det inte.

Jag har svårt att se orättvisor, se människor som far illa av andras illvilja,

se människor bli utnyttjade just pga att dom vill väl, och är ärliga.

Ibland kanske allt för ärliga....att säga vad man tycker kan få tråkiga följder, 

att stå på den "svagas" sida verkar ofta ses som fel.



Hur kan man som medmänniska stå och se på när någon mår dåligt?

Det kommer jag aldrig kunna förstå.

Stoppa huvudet i sanden och låtsas som man varken ser eller hör.

Men samtidigt framställa sig själva som bättre, t o m bäst.

                


  Jag har kommit till ett beslut, som jag känner mig tillfreds med.

För när allt kommer omkring, så är det det viktigaste, att man själv mår bra.



En liten glimt av solen i dag!



Men den glimten var ganska kortvarig.

Ska inte klaga, det blev varken regn eller blåst, så det var helt ok.



Sedan mysig eftermiddag med några av barnbarnen och våfflor!



Känns liksom viktigt att kramas lite med dom alla, barn/barnbarn,

nu innan vi åker iväg.

(Klart det alltid är viktigt)



När vi kommer hem igen väntar vi på att få välkomna ännu ett litet barnbarn i familjen.

Svårt att förstå nästan.....

Och inte nog med det, så kommer vi få ytterligare ett tillskott av barnbarn en kort tid senare.



Tänk va, så fantastiskt livet ändå kan vara.

(Om man då bara bortser från några icke sanningsenliga som passerat i livet)



Det var dagens ord......och en sak är då helt säker....

Hundar är dom trognaste vänner man kan ha, ingen tvekan om den saken.


/Susanne


 
 
Eva H

Eva H

12 februari 2016 09:23

Det låter som om du är i en liknande sits som jag :P
Inte första gången jag hamnat där tyvärr o jag kan bara säga : Vänd o gå!
Det är inte vare sig kul eller alltid helt enkelt men faktiskt det enda som är möjligt. Man kan inte få dessa människor att ändra sig utan blir snarare "medlöpare".
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

12 februari 2016 12:34

Bra skrivet. Underbara kort på fina vovvar de är de bästa vänner man kan ha. Lycka till med de nya barnbarnen det är alltid spännande att se dessa små goda varelser att få lukta och gosa

 
Susanne

Susanne

12 februari 2016 22:20

Eva! Stort tack och kram.....💗

Säger detsamma till dig, Inga-Lill! Stort tack för dina ord. Ja, jag är så nyfiken på att få träffa dom 💞

Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards